Ik wil niet azijnpissen (maar ik doe het toch even…:-) )…..maar vind je het niet een beetje een dure, overdreven schoolreisje om met de hele klas naar India te gaan??
Ineke,
Ik had niet gelijk Rattan in gedachten, dacht eerder aan mijzelf.
Nu je het toch over hem hebt: vorig jaar was hij hier in Groningen.
Toen heb ik via Paulusma een busreis naar Tjechie / Harrachov geboekt.
Spotgoedkoop, all in.
Als laatsten stappen wij 's morgens vroeg in de bus die ons op het station in Groningen afhaalde. Die zat al vol met 30 Friezen, de meesten 60+ echtparen.
Wij werden wat vreemd aangekeken toen we binnenkwamen.
“t is een vreemdeling zeker, die verdwaald is zeker”, hoorden we hun denken.
Na twee dagen wennen had Rattan het hele gezelschap compleet onder controle.
Amazing om te zien hoe hij dat doet.
's Avonds tijdens een whiskietje vertelde hij mij: het is best hard werken hoor om al die mensen te moeten entertainen…
Rob
Dus Rattan voelde zich verantwoordelijk voor het groepsgebeuren! Ik zie het helemaal voor me. Spraken de 60+ers wel Engels, of begreep Rattan het Fries (zit veel Engels in).
Kan me voorstelen dat jij het leuk zou vinden om het te organiseren, maar vind je het ook leuk om als gids mee te gaan?? Ik zag dat Kees zich ook al aanbood.
groetjes,
Ineke
Vraag me af of het verstandig en wijs is om een schoolreis te doen naar india met kinderen rond de 15. Ik was zelf 18, en india is geen kattepis, zeker niet voor jongeren op die leeftijd en wanneer je nog geen buitenland ervaring hebt, of niet buiten europa. Ik wil niet zeuren, maar ik vind het wel wat overdreven om op schoolreis naar India te gaan. Zelfs bij mij op school konden kinderen niet mee naar berlijn omdat ze het niet kunnen betalen. En buiten dat vind ik het ook redelijk onverantwoordelijk, gezien de maag omstandigheden en dergelijke. En daarnaast ook de psychische draagkracht op die leeftijd. En ook na de terugkomst.
Ik zou het echt afraden om het te doen.
Er zijn genoeg positieve redenen op te noemen, maar de risicos vind ik echt te groot.
Wat me wel opvalt is dat er niet gepraat wordt over de psychische draagkracht van de jongeren, en de psychische impact van een bezoek aan India. Niet iedereen staat hier even sterk in.
Ik vind echt dat je India niet moet onderschatten met alles wat je tegenkomt. Ik reageer misschien een beetje negatief maar kan het niet snappen dat je dit perse als schoolreis doet. Wat is de meerwaarde hiervan ten op zichte van de risicos
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?