Nou, ik denk erover zoals Ineke - je hebt Indiers in soorten en maten en het hebben van 100 sari's gaat denk ik echt niet voor iedere Indiase vrouw op.
Tom stelde het voorbeeld van extreem arm - extreem rijk en vergelijkt dat met elkaar. Ja, dan steekt dat wel erg tegen elkaar af. Maar met die middenklasse bedoel ik dat er ook ‘gewone’ mensen zullen zijn die helemaal niet aan zoveel luxe doen. Dat was mijn punt.
En over dat de arnste Indiase vrouw liever 100 sari's op de plank heeft liggen dan ze haar kinderen voedt…ik denk dat het heus niet daar aan ligt.
Een arme heeft nauwelijks 3 sari's in haar kist liggen; een werksari en een thuissari en misschien dan nog een voor een feestelijke gelegenheid (die overigens dan nog heel simpel is)…….noem me onwetend, maar dit is wel wat ik uit het boek van Mukulika Banerjee en Daniel Miller heb gehaald waarin de sari en de draagsters uitvoerig worden beschreven.
Ja, er zullen vast en zeker arme mensen zijn die wèl gevoelig zijn voor het hebben van veel sari's, maar ik geloof nooit dat het er veel kunnen zijn!