Roepies wisselen

• Ineke M

Bij de Thomas Cook, Kees! Doe ik ook wel eens (voor ik de bagage ophaal), maar meestal heb ik nog ruppees over van de vorige keer.

Ineke

• Ineke M

Hoi Rob,

Wat een verhaal!!! Jij met gekromde tenen wachten!!

Ik ga na de douane eerst alles doen wat ik in de hal moet doen (geld wisselen/toilet) en daarna staat de koffer vaak al klaar. Heel efficient vind ik dat.

Ik pin wel vaak op het vliegveld en meestal gaat het goed. Anders kun je ook meteen nog naar de ATM in Pahar Ganj. Wel een luxe in vergelijking met een paar jaar geleden! Ga jij deze zomer nog naar India??

groetjes,

Ineke

• paul

In 2007 hebben we gewoon roepies meegenomen uit Nederland, via de rabobank

• Annemarie

Ik had eerst plannen om een klein bedrag bij het GWK kantoor te wisselen, maar misschien dat ik inderdaad gewoon pas geld ga omwisselen (pinnen) als ik geland ben met het vliegtuig :-)

• froukje

mijn dochter wisselt altijd op Schiphol euro,s voor roepies.Na de douane.Officieel

verboden om roepies in te voeren?

• Ineke M

Kan inderdaad bij het GWK…en die zit ook op Schiphol.

Ineke

• KeesS

Officeel is het in/uitvoeren van roepies niet toegestaan, iets wat ze bij de GWK ook zeggen. Het handelen erin mag wel. Hetzelfde als bij weed: kweken van die planten mag niet, maar je mag wel de spullen ervoor verkopen.

• froukje

waar moet je dan de roepies verhandelen,als je ze niet in mag voeren?en met welk doel?voor een eventuele gunstige koers?ik heb geen idee hoe die nu is.

• KeesS

Als je bedoelt dat je je eigen roepies weer wil verkopen aan het eind van je reis dan kost je dat altijd geld ivm de aankopp/verkoopkoers en de eventueel stijgende/dalende koers van de roepie. Als je weer naar India gaat kun je ze beter bewaren. Zoniet dan is het een kwestie van goed uitrekenen hoeveel je de laatste dagen nog nodig denkt te hebben en dat uit de atm halen. Precies lukt dat nooit natuurlijk. Heb je toch een flink bedrag over dan verkopen bij de GWK.