Volgend jaar April (2010).Dus het duurt nog een tijdje.
Je kunt hier in NL geen roepies kopen. Uitvoeren naar hier mag officieel niet.
Ik heb meestal ook wel wat over maar dat is vaak net genoeg om bij de volgende keer je taxi vanaf het vliegveld te betalen.
Want euro´s inwisselen op het vliegveld is vaak duur.
Beter is idd gewoon te pinnen, dan krijg je altijd de koers die op dat tijdstip geldt.
Maar als je voor het eerst gaat, heb je natuurlijk nog geen roepies van de vorige keer, dan raad ik je aan een klein bedragje op het vliegveld te wisselen voor je taxi en je eerste overnachting en/of wat te nuttigen.
Ineke,
Die ATM op het vliegveld schijnt wel eens leeg te zijn.
Out of order, net zoals overal voor kan komen.
Een beetje contant geld wisselen heeft mijn voorkeur.
Zelf heb ik meestal ook nog wat roepies over van een vorige keer.
Voor zover ik begrepen heb mag je tegenwoordig maximaal 10.000/. uitvoeren.
Vraag mij niet wat je daar hier in Nederland mee moet doen.
Voor de Trains at Glance was 50/. plus porto genoeg.
Restanten omwisselen in India is ook mogelijk.
Daarvoor moet je wel je wisselbonnetjes bewaard hebben.
Ken je mijn verhaal al van die Italiaanse dame met haar dochtertje van 8 jaar?
En die Engelsman? We hadden dezelfde vlucht en hun beider oog viel op mij om een taxi te delen naar Paharganj, waarom weet ik niet.
Die heb ik een gratis lift aangeboden, de chauffeur stond al klaar, naar Amax Inn.
Nou dat heb ik geweten en doe ik nooit meer.
De dame in kwestie kwam uit Italie en was op weg naar een Italiaanse vriendin in Almora. Die woonde daar met een of ander ganja-dealer.
Ze had een hutkoffer vol met eigen gemaakte Italiaanse pasta's, pesto's en weet ik wal al niet mee genomen.
Mijn tip is altijd, ga eerst even geld wisselen en haal daarna je bagage op.
Dat scheelt lange wachtrijen.
Maar nee, hoor zij wilde eerste haar zelfgemaakte pasta's veilig stellen.
Die hutkoffer kwam dus na een uur extra wachten als laatste aan.
Vervolgens wilde zij achter aan die lange rij aansluiten om wat geld te wisselen.
De mood van de wachtende Engelsman begon ook al te dalen.
Samen hebben wij haar zonder geld te wisselen door de douane geduwd.
Eerst kon ik onze chauffeur niet vinden, die was in de arrival hall inslaap gevallen.
Uiteindelijk heeft die naar ons midden in de nacht naar het niet gereserveerde Amax Inn gebracht. Die bleken bezet te zijn.
Vlakbij was een alternatief hotel.
Die Engelsman was vrij goed in afdingen.
De volgende morgen …
Rob
Kees, wat gebeurd hier? Neem even afstand. Je had belooft er niet meer in te trappen :-) (zie reactie 9-5)
Ik dacht ook, eenvoudige vraag. Maar kijk eens aan. Al 16 reacties en een leuk verhaal van Rob.
Laat je niet zo gaan, denk aan India en dan niet aan de warmte maar aan de kleurrijke mensen en aparte cultuur. Ik ga naar Varanasi en Jaipur, heb je tips, iets van de gebruikelijke paden af. Ik dacht zelf aan eens chique eten in Jaipur Rambagh Palace. Ik hoor het wel (in een aparte thread misschien?).
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?