Sjaals en staatswinkels

• Ineke M

Denk dat niemand alles leuk kan vinden. Je bent er nog niet geweest, dus ondervindt het maar eerst eens. Pas dan weet je wat je wel en niet oké vindt…..en dat veranderd dan nog 100 keer.

Ineke

• Annemarie

Dat denk ik ook wel

• Sundri

Deze keer ben ik in een aantal dorpen in Kashmir geweest, waar vroeger veel zogenoemde “militanten” zaten. Meestal arme mensen, die voor geld militant werden om hun buik te vullen. Nu is er geen militant meer te bekennen. Kashmir blijft wat mij betreft ook een dikke vette aanrader.

Ik ben zo blij dat ik er weer 'ns geweest ben. De gastvrijheid van deze mensen is ongekend; het was net of ik weer in een warm gespreid bedje kwam. Heerlijk genieten was dat. Owwww, kon ik maar gelijk weer teruuuuuug, zekers in deze mooie tijd van het jaar. Lekker ook zelf een shikara “bestuurd”. Dat valt niet mee, maar wel pret :) en ondertussen kom ik dan overal bekenden tegen; zelfs meer dan in m'n eigen stad in Nederland. Heb je in Kashmir een vriend, dan nodigt hij je uit bij hem thuis en leer je z'n familie kennen. Het aantal bekenden breidt daardoor als een vlek uit.

En van die lekker mangomilkshake met ijs gehaald in m'n favoriete shop aan de Residency Road.

Een Nika meegemaakt van 1 van m'n beste vrienden (Nika is het eerste deel van een bruiloft, de wettelijke en religieuze inzegening met een viering van alleen de familie; maar ik werd ook uitgenodigd). De bruiloft is in okotber; dan brengt hij z'n bruid naar zijn huis.

Een paar dagen in de bergen geweest; een mini dagtrek gedaan.

Geen dag zat ik er alleen; overal welkom.

Vet genoten heb ik daar in Kashmir…. my second home…