Visumaanvraag: interview bij Indiase ambassade

• herna

In Spanje gaat het zo: Als registreerde buitenlander met een Nederlands paspoort woonachtig in Spanje kun je niet een visum krijgen bij het consulaat (in Barcelona en Tenerife) Je moet daarvoor naar de ambassade in Madrid. In mijn geval betekent dat 700 kilometer reizen.

Dus Sundri..je mag nog niet mopperen dan!

• Sundri

Ik mopper niet, ik vroeg me gewoon af of je als Nederlander, die in Nederland woont, in Brussel (of Antwerpen) een visum voor India kan aanvragen. Ik hoef normaal gesproken helemaal niet te reizen voor een visum, omdat ik het visum per post aanvraag (m.u.v. deze keer dan, omdat ik voor een interview moest komen). En dat naar aanleiding van de opmerking van Erik.

• peter

hee jannus,

weleens bij de Nederlandse ambasade of conculaat geweest?? daar zijn ze net zo. Of op het politie buro?? jij wil een visum, dus die vraag waarom zullen ze je wel uitleggen als je daar bent.

overigens, India is een superland maar als je al flauw wordt van dit soort dingen zou ik toch maar gewoon in nederland blijven,.

• Kannadiga

De Nederlandse ambassade in Delhi is een ramp. Ze zijn er gewoon onbeschoft.

Je kunt dagen reizen om een papiertje te laten zien. Wat ook opgestuurd had kunnen worden. Kan je een halve dag wachten en weer teruggestuurd worden, na eerst flink betaald te hebben, omdat ze de stempel op dat papier niet goed vinden.

Kun je na een tijdje weer terugkomen met hetzelfde papiertje met een betere stempel, en na opnieuw betaald te hebben kun je weer dagen terug reizen omdat de Engelse vertaling hun niet aanstaat. Ondertussen is het duur betaald vliegticket verlopen.

En dan beweren dat de Indiase ambassade arrogant is wegens een interviewtje?

Op de Nederlandse ambassades gaat het typisch Nederlands, geld innen en treiteren.

• herna

Sundi,dat is een uitdrukking! Wordt misschien tegenwoordig niet veel meer gebruikt.

Voorbeeld: als het toch niet zo slecht is wordt gezegd: nou dan mag je niet mopperen! Het was niet persoonlijk bedoeld.

• Khan

Kannadiga schreef:

>

> Op de Nederlandse ambassades gaat het typisch Nederlands,

> geld innen en treiteren.

En vooral geen informatie vooraf geven! Ik had die ellende al diep weggedrongen ;-)

• GOLDY

BESTE SUNDI,

REGEL JE VISUM VIA WWW.VISUMDIENSTINDIA.NL

IK DENK JE KAN GEWOON JE VISUM PER POST KON KRIJGEN

TEL 0703924890

• Sundri

Wat dacht je nou, dat ik had gedaan??? Natuurlijk heb ik m'n visum via de Indian Visum Service per aangetekende post gedaan. Al m'n 15 aanvragen heb ik per post gedaan.

Via de Visumdienst India kan ook, maakt nix uit. Ik heb de dames van die diensten ontmoet bij de ambassade, waar ze met een kistje vol aanvragen langskomen; ik heb ze ook gesproken. De Indiase ambassade selecteert gewoon steeksproefsgewijs aanvragers voor een interview; het maakt niet uit via welke visumdienst je je aanvraag doet. Sterker nog, na m'n interview krijg ik m'n visum ook thuisgestuurd via de visumdienst; daar kon (of hoefde) ik niet op (te) wachten.

• rita

Haha, ik had het ook verdrongen :), maar nu ik dit lees komt alles weer in volle hevigheid naar voren! Het enige waar wij voorrang bij kregen was dat we niet buuiten in de rij hoefden te gaan staan….voor de rest…OEF

• Frank

Hallo. Ik ben zojuist ondervraagd, afgelopen maandag. Niet normaal. We willen gewoon op vakantie en dan krijg je dit. Voor 6900 euro vliegtickets gekocht. De Indiase ambassade heeft ons visum geweigerd. Vreselijk en waarom? Jan mag het weten. Ik mheb een annuleringsverzekering maar die zegggen dat men de reden van de weigering moet weten, of op z'n minst een verklaring waarop vermeldt staat dat we geen visum krijgen. na dit gevraagd te hebben aan de ambassade zegt men doodleuk: “We geven geen reden, dat is aan ons, dat doen we nooit.”Zelfs niet even een papiertje waarop staat: Geen visun wordt er verleend."

Nu kan ik dus ook naar mijn geld fluiten. Een vakantie is nu een nachtmerrie geworden. Wat kan ik nu nog doen? Wat een shit!!