body-burnings

• Khan

mitmig schreef:

> vind het wel heel

> erg eng en gevaarlijk om op de achterbank van een ambassador

> india te verkennen.

Nou, dat kan ik beamen. Ben op een dag bijna om het leven gekomen toen een ossenwagen bij m'n auto naar binnen wilde. ;-)

• Shirley de Munnik

In het echt valt Rob ook REUZE mee *D

• Anna

En juist daarom neem ik dus nooit een fototoestel mee als ik op reis ga. Ik wil eenland en zijn mensen ervaren, daar heb ik geen foto's achteraf voor nodig.

Je verhaal vertellen a.d.h.v. foto's werkt toch niet.

Anna

• Anna

O ik mag wel oppassen dus……ik ben nl nieuw hier.

anna

• Shirley de Munnik

Ook dat beslist dus iedereen voor zichzelf, Anna. Dat heet respect voor andermans denkwijze of ideeen.

• Rob

Anna,

Ja, pas maar op voor Rob, die ken ik al langer van dit prikbord.

Rob

• Sundri

Anna schreef:

>

> Je verhaal vertellen a.d.h.v. foto's werkt toch niet.

Nouhou, dat zou ik toch niet willen zeggen. Op m'n werk heb ik een hele fotowand gemaakt met foto's van India (ja, ik heb een goeie baas, die vind dat prima). En dat heeft al tot heel wat leuke gesprekken en uitleg geleid aan oude en nieuwe collega's en bezoekers. Vragen als “Goh, is dat ook India?” B.v. als ze foto's zien van Ladakh of Kashmir. “Ik dacht eerder dat dat Tibet was of Pakistan.”

Ik zou niet zonder m'n foto's willen. Moet wel altijd iedereen waarschuwen, dat als ze genoeg hebben van mijn “geleuter” over India, dat ze dat vooral moeten zeggen. Want zit ik eenmaal in m'n praatstoel over India…

• Rob

Anna,

De meeste toeristen proberen zich te verschuilen achter camera's, misschien bang om contact met de werkelijkheid te maken?

De discussie gaat natuurlijk niet over of je wel of niet lijkverbrandingen mag fotograferen in Varanasi.

Voor zover ik weet is dat bij de Indiase wet niet verboden.

De vraag is meer: waarom willen de mensen dat alleen maar fotograferen?

Om later bij terugkomst de foto's aan familie, buren en bekenden te laten zien?

Of kun je er iets van leren uit een voor ons vreemde cultuur?

“Burning is learning”, werd mij daar een keer verteld.

Rob

• theo

Indiaaaaja!!! :):D

Ik zit volop te genieten, toch blij dat ik deze thread verder heb geopend.

De plussen en minnen over Rob zijn ook niet te versmaden :D

De waarheid ligt in het midden, mensen.

Ik weet nog toen Rob hier voor het eerst kwam, een jonkie nog. ;)

• ouwe henk

wat een gezever,,wat een moraalridder