Anna schreef:
>
> Waarom wil je er foto's van maken?
>
Mij verplaatsende in de geest van een bezoeker die zojuist teruggekomen uit India aan de borreltafel zit komt ik tot de volgende opties (met mijn opmerkingen er achter) ;-) :
a) “Het is uniek, dit heeft nog nooit iemand gezien. Eigenlijk ben ik een echte antroloog” - onzin, want samen met die 3 amerikanen en 5 japanners klikken we er vrolijk op los
b) “Ik doe aan ontwikkelingshulp, door die die arme lui daar een paar roepees toe te stoppen” - ik zag kort geleden een programma op TV waar iemand die een schilderij had gekocht van een kunstenaar uit Afrika dit daadwerkelijk “ontwikkelingshulp” noemde; je gelooft je oren eigenlijk niet, maar heftige woorden klinken natuurlijk wel goed. Waarschijnlijk wordt dan in Thailand ook een hoop aan ontwikkelingshulp gedaan als je het zo bekijkt.
c) “Crematies zijn gewoon onwijs cool man, ik fotografeer dat zodra ik maar even de kans heb. In binnen- en buitenland. Hier heb ik een vette plaat van Westerveld. Geen probleem man, hij vroeg nog, he joh kom lekker naar de oven.. Moet die deur nog meer open??.. Dus, ik grijp mijn Canon en… ”. - zo iemand zou uitstekend in het programma Showroom of tegenwoordig “Man bijt hond” passen. Klinkt mij nog het meest sympatiek in de oren.
d) “Stoffelijke overschotten, kun je niet genoeg platen van hebben. Heb je die al gezien van die vrouw die …”
e) “Dit moet je natuurlijk gezien hebben, een crematie. Staat ook in de LP. Daarom maak ik een fot van het bewijs. Stel je voor dat je mij niet gelooft… En hier heb ik ook Greetje op de Ghats…”