body-burnings

• Ineke M

Ja, die ‘bootjes’ ken ik: een hele rij bij zonsopgang met 20 Jappaners, daarna 20 Duitsers, 20 Amerikanen en dan wij er tussen (12 jaar geleden). En allemaal foto's maken! Ik vond het te banaal voor woorden. Het maakt mij niet uit wat de Indiers er zelf van vinden: het gaat gewoon ver over mijn eigen grenzen heen.

In Nepal vond ik het (toen) anoniemer. Er waren vrijwel geen toeristen en er was een gepaste afstand. Ook dan heb ik moeite met fotograferende toeristen. Overigens hoefde je toen geen entree te betalen.

Ineke

• Anna

Heeft te maken met respect hebben voor de overledene.

Anna

• Anna

Waarom wil je er foto's van maken?

Anna

• Khan

Anna schreef:

>

> Waarom wil je er foto's van maken?

>

Mij verplaatsende in de geest van een bezoeker die zojuist teruggekomen uit India aan de borreltafel zit komt ik tot de volgende opties (met mijn opmerkingen er achter) ;-) :

a) “Het is uniek, dit heeft nog nooit iemand gezien. Eigenlijk ben ik een echte antroloog” - onzin, want samen met die 3 amerikanen en 5 japanners klikken we er vrolijk op los

b) “Ik doe aan ontwikkelingshulp, door die die arme lui daar een paar roepees toe te stoppen” - ik zag kort geleden een programma op TV waar iemand die een schilderij had gekocht van een kunstenaar uit Afrika dit daadwerkelijk “ontwikkelingshulp” noemde; je gelooft je oren eigenlijk niet, maar heftige woorden klinken natuurlijk wel goed. Waarschijnlijk wordt dan in Thailand ook een hoop aan ontwikkelingshulp gedaan als je het zo bekijkt.

c) “Crematies zijn gewoon onwijs cool man, ik fotografeer dat zodra ik maar even de kans heb. In binnen- en buitenland. Hier heb ik een vette plaat van Westerveld. Geen probleem man, hij vroeg nog, he joh kom lekker naar de oven.. Moet die deur nog meer open??.. Dus, ik grijp mijn Canon en… ”. - zo iemand zou uitstekend in het programma Showroom of tegenwoordig “Man bijt hond” passen. Klinkt mij nog het meest sympatiek in de oren.

d) “Stoffelijke overschotten, kun je niet genoeg platen van hebben. Heb je die al gezien van die vrouw die …”

e) “Dit moet je natuurlijk gezien hebben, een crematie. Staat ook in de LP. Daarom maak ik een fot van het bewijs. Stel je voor dat je mij niet gelooft… En hier heb ik ook Greetje op de Ghats…”

• mitmig

Wel handig zo'n 1000 mm lens, geen kip die in de gaten heeft dat ze op de foto gaan.

• ouwe henk

wat een gewauwel over lijkverbrandingen

• Shirley de Munnik

Tja, waarom maken we uberhaupt foto´s?? Van wat dan ook….

Een trein in brand in Delhi…..

Twee dode Koreaanse bergbeklimmers, in Nepal, Gorak Shep….

van de Pumori afgedonderd…..

een paar Britse hippies in Goa aan de chillum…..

Ja waarom maak ik hier een foto van…..goeie vraag…..gewoon, dat waren op dat moment een interessante plaatjes om vast te leggen…..heb er eigenlijk geen reden voor. Ik was daar nou eenmaal op die momenten.

• ouwe henk

op dit prikbord houdt een klein kliekje,, elke nieuwe prikker in de gaten

als een nieuwe prikker een mening neerprikt

en het bevalt de moraalridders van dit prikbord niet

dat zijn ze er als de kippen bij om de nieuwe prikker af te straffen

zij bepalen hoe wij ons moeten gedragen in india

zij bepalen de norm op dit prikbord

zij bepalen welke foto's genomen mogen worden

de aanvoerder van dat kliekje is ene rob

zijn leven moet wel heel beperkt zijn om elke dag op het indiaprikbord rond te hangen, en nieuwkomers met argusogen te volgen

• Khan

Beste Henk,

Dat je een zgn. Trol; was, had ik allang door… ;-)

Voor de rest, voor zover er iets serieus in je posting zat, klik wat je niet laten kunt. Vind het alleen buitengewoon hinderlijk dat je Kannadiga zo kinderachtig moest beantwoorden.

cheers,

Khan

(Mattheüs 7:12)

• mitmig

Hoi ouwe henk, ik vind je reactie een beetje kort door de bocht. Rob is een heel ervaren india reiziger, die op de achterbank van een ambassador al heel wat reizen door india heeft gemaakt, ik wou dat ik dat durfde, vind het wel heel erg eng en gevaarlijk om op de achterbank van een ambassador india te verkennen. Ook heeft Rob een indiaase vriend dus hij krijgt zijn informatie uit eerste hand, het zelfde zoals een toerist die naar thailand gaat voor de sex, die krijgt ook al zijn informatie uit eerste hand. Dus ouwe henk niet zo snel oordelen, want rob is een kei, en weet alles!!