ashram

• Tom Brems

Dag Wessy

Hoe het lot soms je naam roept. Ik ben namelijk bezig het boek Eten, bidden en beminnen aan het lezen. Het boek spreekt mij zo aan.

Ik heb nood om tot rust te komen en heb al zo veel geprobeerd. Ik ga zeker dit boek nog verder lezen daar ik er zo veel in herken. Ik wil echt weg van België, de wijde wereld in. Alles achterlaten en tot bezinning komen. Ik heb nu de kans maar weet niet waar en hoe te beginnen. Ik heb een depressie, burn-out meegemaakt waarin ik nog volledig in zit en heb tevens het lekke darmsyndroom. Hopelijk zijn dat allemaal zaken van voorbijgaande aard.

denk je dat een ashram mij een oplossing zou kunnen bieden ?

• Wessy

Dag Tom,

Bedankt voor je bericht.

Of een ashram dé oplossing biedt, (de oplossing waavoor?) betwijfel ik, ik ken je ook niet, maar het kan je wellicht helpen om dichter bij jezelf te komen.

Zelf heb ik ook enorm genoten van het boek en ben toen ook aangestoken door de gedachte om te gaan reizen en een ashram te bezoeken. Momenteel heb ik nog geen concrete plannen, aangezien ik een nieuwe baan heb en dat best veel energie vreet. Bovendien heb ik even niet de financien voor zo'n onderneming.

Ook ik ben vaak leeg, loop tegen zaken aan en ben weleens bang voor een burnout. Maar wat ik de laatste tijd wel ervaar is dat je veel in jezelf kunt zoeken/ vinden. Samen met (nieuwe) vrienden, bijeenkomsten met gelijkgestemden, meditatie of yoga en het in de natuur zijn, kom je dan een heel eind. Dan hoef je niet persé direct naar India. Ik zou nu een ashram aandoen omdat het een mooie gelegenheid is om het land te ontdekken in combinate met een stuk spirituele ontwikkeling. Voor rust en het dicht mezelf komen/ blijven…. Hopelijk mag ik zoiets dit gauw ervaren.

Ik ben dus geen expert. Als je diep van binnen voelt dat je moet gaan, doen!

Als je het gevoel hebt dat je moet vluchten, denk dan na over het waarom. Je neemt namelijk jezelf overal mee naar toe.

Succes, Tom!

Wie weet tot horens,

W

Tom Brems schreef:

>

> Dag Wessy

>

> Hoe het lot soms je naam roept. Ik ben namelijk bezig het

> boek Eten, bidden en beminnen aan het lezen. Het boek spreekt

> mij zo aan.

>

> Ik heb nood om tot rust te komen en heb al zo veel

> geprobeerd. Ik ga zeker dit boek nog verder lezen daar ik er

> zo veel in herken. Ik wil echt weg van België, de wijde

> wereld in. Alles achterlaten en tot bezinning komen. Ik heb

> nu de kans maar weet niet waar en hoe te beginnen. Ik heb een

> depressie, burn-out meegemaakt waarin ik nog volledig in zit

> en heb tevens het lekke darmsyndroom. Hopelijk zijn dat

> allemaal zaken van voorbijgaande aard.

>

> denk je dat een ashram mij een oplossing zou kunnen bieden ?

• eline

Hoi Joyce!

De ashram in Kutir in de Himalaya trekt mij dus ook. Vooral vanwege de omgeving. Ik heb zelf nog nooit aan yoga gedaan, maar wat ik begrijp is het voor beginners ook mogelijk.

Momenteel zit ik in Cambodja en ben aan het kijken om voor vertrek terug naar NL, India te bezoeken. Ik ben al langer op zoek naar zoiets en nu ben ik relatief gezien ‘in de buurt’. Ik ben aan het kijken of ik in mei kan gaan. Ik hoop het heel erg. Ben benieuwd. Het lijkt mij ook heerlijk om ergens een rustige omgeving te vinden en andere mensen met hetzelfde doel te ontmoeten.

En jij? Wanneer wil jij gaan en hoe lang?

Groetjes,

Eline

• Jeanine

Hallo Joyce,

Ook ik ben door het boek eten,bidden,beminnen aangestoken, en zou ook graag voor een tijdje naar een ashram gaan.

Hoe ver ben jij inmiddels gevorderd? Heb je enig idee wat het kost? Weet je al wanneer je gaat? (of ben je al geweest)

Het lijkt mij eerlijk gezegd ook wel fijn om het samen met iemand te doen, zowiezo de reis er naar toe.

Ik hoor graag van je.

Groetjes, Jeanine

• JOyce

Hoi Jeanine,

Ik ben er niet meer zo mee bezig. Heb nu bijna een half jaar thuis gezeten en me veel met yoga, meditatie, biologisch eten en magnetiseren beziggehouden. Ook ga ik de cursus Mindfullnes volgen in september. Dit alles zorgt ervoor dat ik de balans en rust ook hier wat kan vinden. Heb straks een nieuwe baan en dus ook wat meer geld voor zoiets. Zou nog steeds graag een paar weken in een Ashram willen zitten. Geloof dat ik de Hymalaya in India een mooi yoga Ashram zit.

Kijk hier maar eens op: http://sivananda.org/netala/yogavacation.html

groetjes

en suc6

Joyce

• nila

Hallo,

Wil graag in juli naar de ashram in frankrijk voor de docentenopleiding.

Wie is eerder in deze ashram geweest of is van plan ook de docentenopleiding te volgen? Of heeft deze al gevolgd? graag zou ik ervaringen willen lezen.

groet,

nila