Dag Tom,
Bedankt voor je bericht.
Of een ashram dé oplossing biedt, (de oplossing waavoor?) betwijfel ik, ik ken je ook niet, maar het kan je wellicht helpen om dichter bij jezelf te komen.
Zelf heb ik ook enorm genoten van het boek en ben toen ook aangestoken door de gedachte om te gaan reizen en een ashram te bezoeken. Momenteel heb ik nog geen concrete plannen, aangezien ik een nieuwe baan heb en dat best veel energie vreet. Bovendien heb ik even niet de financien voor zo'n onderneming.
Ook ik ben vaak leeg, loop tegen zaken aan en ben weleens bang voor een burnout. Maar wat ik de laatste tijd wel ervaar is dat je veel in jezelf kunt zoeken/ vinden. Samen met (nieuwe) vrienden, bijeenkomsten met gelijkgestemden, meditatie of yoga en het in de natuur zijn, kom je dan een heel eind. Dan hoef je niet persé direct naar India. Ik zou nu een ashram aandoen omdat het een mooie gelegenheid is om het land te ontdekken in combinate met een stuk spirituele ontwikkeling. Voor rust en het dicht mezelf komen/ blijven…. Hopelijk mag ik zoiets dit gauw ervaren.
Ik ben dus geen expert. Als je diep van binnen voelt dat je moet gaan, doen!
Als je het gevoel hebt dat je moet vluchten, denk dan na over het waarom. Je neemt namelijk jezelf overal mee naar toe.
Succes, Tom!
Wie weet tot horens,
W
Tom Brems schreef:
>
> Dag Wessy
>
> Hoe het lot soms je naam roept. Ik ben namelijk bezig het
> boek Eten, bidden en beminnen aan het lezen. Het boek spreekt
> mij zo aan.
>
> Ik heb nood om tot rust te komen en heb al zo veel
> geprobeerd. Ik ga zeker dit boek nog verder lezen daar ik er
> zo veel in herken. Ik wil echt weg van België, de wijde
> wereld in. Alles achterlaten en tot bezinning komen. Ik heb
> nu de kans maar weet niet waar en hoe te beginnen. Ik heb een
> depressie, burn-out meegemaakt waarin ik nog volledig in zit
> en heb tevens het lekke darmsyndroom. Hopelijk zijn dat
> allemaal zaken van voorbijgaande aard.
>
> denk je dat een ashram mij een oplossing zou kunnen bieden ?