ashram

• Joyce

Hoi Wessy,

Begin volgend jaar een paar maanden.

Omdat ik innerlijke rust zoek en dat met de Kundaliniyoga hier 1 maal in de week dat niet voldoende vind. Misschien ben ik al te romantisch aangestoken door het boek eten bidden beminnen:-).

Anyway. Ik ben binnenkort in de gelegenheid en in bezit van middelen om dit misschien te verwezenlijken. Mits ik een betrouwbare Ashram vind!

Dus hij heeft goede boeken geschreven.? Heb je een tip /titel voor me?

En warom heb jij het voorlopig links laten liggen dan?

Groetjes

Joyce

p.s. ik kan je als tip een yogaweekend op terschelling aanraden bij Peter…. en nu heb ik vandaag net zijn kaartjes weggegooid natuurlijk.

Je moet even googelen. Is superleuk, gezellig en aangenaam.

• Wessy

Hoi, klinkt goed, zal dat weekeinde eens googelen, heb al een jaar docentenopl. gedaan ook erg leuk, maar had even niet de middelen om verder te gaan, bovendien was het best ver reizen steeds.. (Twente- Bilthoven). Doe nu zelf aan poweryoga.

Tip van Osho? Poeh, hij heeft over bijna ieder onderwerp wel wat geschreven..

Op de yogaweg

Op de weg die geen weg is

Mosterdzaad (over Christendom)

Op de zen weg

De weg naar tao

Body-mind balancing

Over de grenzen van de psychologie

Tantra: het allerhoogste inzicht

check anders de site: www.osho.nl ->boeken. Bieb heeft vaak ook wel titels.

En ja, dat eten-bidden-beminnen werkt aanstekelijk, he? Ik zou willen dat ik een jaar had!

Weet niet waarom ik het links liet liggen, net nieuwe banen en heb zoveel plannen..

Groet!

• dymph

Hallo Marieke,

Ik heb heel veel behoefte om tijdens de donkere dagen van kerst naar een ashram te gaan in India. De ashram die jij beschrijft intrigeert mij wel. Zou je wat meer gegevens hierover aan mij willen doorsturen of een web-site?

Groet Dymph

• katharina

ik lees op het moment het boek eten, bidden en beminnen van elizabeth gilbert.ij is in een ashram in dia gweest roeger woonde daar swammi, en zijn opvolgster was een vrouw en zij runt nu die ashram zeg maar. volgens mij is het 2 uur bij bombay bij vadaan. weet iemand over welke ashram dit gaat? het spak mij nl heelm erg aan ik ben al lang op zoek naar een fijne ashram om dichter bij mij zelf te komen.

• Wessy

Ik heb het boek ook gelezen en zou ook graag willen weten welke ashram dat is….

Tot nu toe nog geen resultaat… Dus mocht je meer ontdekken dan ik, of iets soortgelijks, graag!

Groet, Wendykatharina schreef:

>

> ik lees op het moment het boek eten, bidden en beminnen van

> elizabeth gilbert.ij is in een ashram in dia gweest roeger

> woonde daar swammi, en zijn opvolgster was een vrouw en zij

> runt nu die ashram zeg maar. volgens mij is het 2 uur bij

> bombay bij vadaan. weet iemand over welke ashram dit gaat?

> het spak mij nl heelm erg aan ik ben al lang op zoek naar een

> fijne ashram om dichter bij mij zelf te komen.

• ingrid reuvers

Osho had niemand die zijn teksten schreef, als hij iets opleest zijn dat vaak grappen, of vragen die vooraf op papier gezet zijn.

Ingrid

• eline

Hallo Marieke,

ik zie dat je berichtje al een paar maanden oud is, maar ik probeer het toch. Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen met deze ashram. Ik heb de website al bekeken en ook al contact gezocht via de mail. Het spreekt me aan, ook al had ik vantevoren niet in gedachten om iets met yoga te gaan doen.

Zou je me kunnen vertellen hoe zo'n dag of een week eruit ziet in deze ashram? Weet je iets over de verschillen tussen de drie ashrams? Zijn die groot? Ik zou het liefste ergens in een mooie omgeving (natuur) zitten. Daarom dacht ik aan Kutir bij de Himalaya.

Ik heb geen ervaringen met ashrams o.i.d. Ik zou graag horen hoe deze organisatie jou is bevallen om een goede keuze te maken.

Groetjes,

Eline

• joyce

Hoi Eline,

Ik ben net als jij op zoek naar een fijne Ashram.

Zou jij me de naam of adres van de website willen doorgeven?

En evt als je rectie krijgt van Marieke dit willen delen met mij?

Groetjes en bvd

joyce

• eline

Hoi Joyce,

de naam van de organisatie is Sivananda en de site www.sivananda.org (zie helemaal bovenaan in een berichtje van Marieke). Je kunt op deze site doorklikken naar de sites van de afzonderlijke ashrams.

Naar wat voor iets ben jij op zoek? Heb je al eens zoiets geprobeerd?

Groetjes,

Eline

• joyce

Super! Bedankt. Ziet er goed uit.

Himalaya lijkt me wel mooi in India. Je moet kennelijk toch echt op engelstalige sites kijken.

Nee heb dit zelf nog nooi eerder gedaan maar wilde graag een langere periode ononderbroken aan yoga doen en naar een Ashram. Liefst dus in een land waar het ook van oudsher vandaan komt.

Zit zelf op yoga in Leeuwarden Kundalini yoga. Erg fijn.

Lijkt me heerlijk tot mezelf komen in zo'n Ashram in zo'n natuurlijke omgeving. Met gelijkgestemden kennismaken van over de hele wereld.Heerlijk.

En heb jij al enig idee wat je gaat doen en wanneer?

Groet

Joyce