Vermist

• Sundri

Misschien heb ik op de verkeerde plek geantwoord, maar met mijn antwoord wilde ik hetzelfde zeggen:

“En dat verhaal van Surya. Ach, die verhalen vertelden ze ook hier in Nederland in m'n tienertijd, en dat is in de 70er jaren. Beetje opletten blijft verstandig. Overal.”

Dit soort (on)veiligheid heeft niets te maken met tijd of locatie. Het gebeurt in iedere tijd en overal. Gebruik als vrouw je gezond verstand en laat je vooral niet intimideren. Realiseer je dat vrouwen minder spierkracht hebben, maar mentaal juist sterker zijn. Dus ken je eigen kracht.

En ken je je eigen kracht niet en voel je je als Surya, dan is de enige oplossing om nooit meer weg te gaan en thuis op de bank te blijven zitten. Maar ja, of je dan een leuk leven hebt???

• Ineke M

Je hebt gelijk. Ook mijn moeder moest in 1953 stoppen met werken (in Amsterdam!). Daarnaast is de emancipatie in grote steden waarschijnlijk sneller gegaan dan in dorpen en wat te denken van de Veluwe).

Ook in India zie je behoorlijk wat beweging op dat vlak. Daar komt bij dat wij met westerse ogen naar de verhoudingen kijken. Nu ik wat langer bij mensen thuis kom, zie ik dat het veel genuanceerder ligt. Het is niet alleen een kwestie van zielige vrouwen en dominante mannen.

Ineke

• surya

Zo en bedankt Sundri, dat ik me eigen kracht niet ken en dat ik beter thuis op de bank kan blijven zitten. Je weet niet wat je zegt laat ik het daar maar op houden.

• marielle

Gelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen is zeker niet aan de orde in India, maar dat is niet hetzelfde als dat vrouwen alleen maar lastig worden gevallen. Natuurlijk zal het wel 's gebeuren, je hoort tenslotte vooral de negatieve verhalen, maar om nou alles en iedereen over één kam te scheren? Ikzelf heb verschillende keren als vrouw alleen in India rondgereisd en geen noemenswaardige vervelende dingen meegemaakt! Het kan dus ook goed gaan…:-)

• Rob

Tony,

Welk krantenartikel bedoel je?

Rob

• Sundri

Voor mij geldt hetzelfde. Ik voel me in India net zo (on)veilig als in Nederland. Ik vind India juist een land, dat voor vrouwen prima alleen te bereizen is.

• Tony

Rob,

Ik bedoel gewoon je volledige verhaal. Je zegt iets vraagt iets maar geeft weinig informatie. Vervolgens krijg je allerlei reacties maar volgens mij weet niemand wat er gebeurt is. Je vraagt of iemand weet waar ze nu zijn. Maar wie zoek je? Hoe weet je dat dit gebeurt is als de mensen niet te vinden zijn? Bovendien is het altijd prettig een bron (krantenartikel/internetartikel) erbij te vermelden.

Of is dit een bekende Indiase scam om mensen bij je te laten boeken.

Tony

• Rob

Beste mensen,

Het is dus weer eens gebeurd.

Mensen die met alle vertrouwen (lees onbenulligheid) naar India gaan.

En een onduidelijk hotel met aiport pick up geboekt hebben.

Bij aankomst geen taxichauffeur te zien.

Boeken ze dus een willekeurige taxi naar hun hotel op het vliegveld…

Dat is vragen om moeilijkheden.

———————-

Beste mensen,

Gisteren was ik een beetje pissig, vanwege een prive mailtje.

Mensen die overal intrappen.

Niets ernstigs aan de hand, gewoon oplichting.

Wat ik bedoel is de standaard scam in Delhi.

De taxichauffeur die je bij aankomst op het vliegveld boekt kan je hotel niet vinden.

Brengt je vervolgens naar een night office.

Die bellen met je gereserveerde hotel, blijkt bezet te zijn.

Vervolgens wordt je naar een ander hotel gebracht.

Die dringen je ook weer van alles op.

Rob

• Rob

Tony,

Wat is hier niet duidelijk aan?

Wil best een toelichting geven.

Rob