Vermist

• Rob

Beste mensen,

Het is dus weer eens gebeurd.

Mensen die met alle vertrouwen (lees onbenulligheid) naar India gaan.

En een onduidelijk hotel met aiport pick up geboekt hebben.

Bij aankomst geen taxichauffeur te zien.

Boeken ze dus een willekeurige taxi naar hun hotel op het vliegveld…

Dat is vragen om moeilijkheden.

Waar zijn ze nu?

Rob

• Rob

Oh ja,

Ook handig als je je simkaart verwisseld en daardoor niet meer bereikbaar bent op je 06-nummer.

Rob

• marielle

heb je (of iemand anders) een betrouwbaar hotel dan dat wél pickup regelt? Tips zijn welkom, want 's nachts in de taxi naar het centrum van Delhi (als vrouw alleen) is inderdaad geen pretje….

• Anita

Wat bedoel je, ben je iemand kwijt? Het klinkt nogal ernstig.

• KeesS

Goh Rob, wie zoek je nu eigenlijk?

• Shirley de Munnik

Als je bij Rak International een airport pickup regelt, ZIJN ze er ook echt. En inderdaad, als vrouw alleen ´s nacht naar Delhi is niet prettig.

• Khan

Two female bodies with head injuries were found on the outskirt of Savrite Nager under the Malviya Nagar police station limits on Saturday.

The bodies were found in the fields, Malviya Nagar DSP B. Malhotra. Strangulation marks were found on the bodies that were reportedly bludgeoned by boulders. “Someone dumped the bodies here after killing them somewhere else,” the DSP said. The police starts an investigation.

• Ineke M

Bij de meeste andere betrouwbare hotels staan ze er ook echt! Heb er zelf nog nooit problemen mee gehad, maar erg naar als het je overkomt.

Ik weet niet of Rob's bericht slaat op dat van Khan, maar dat bericht is meer dan vreselijk!!!! Maar hoe vervelend ook, ik geloof niet dat het in Delhi schering en inslag is. Kan overal gebeuren. Zelf ben ik altijd alleen maar blij om weer in Delhi te zijn en heb geen problemen met het 's nachts naar Delhi rijden.

Ineke

• Paul Broekman

Criminaliteit is overal, om n.a.v. deze gebeurtenis het te hebben over onbenuligheid en vragen om moeilijkheden?

Hitsige Telegraaftaal noem ik dat.

India is veiliger dan Nederland

• surya

Ik weet niet of India veiliger is als Nederland. Dat idee had ik eerst ook. Maar sinds ik steeds meer verhalen hoor van vrouwen en van vrienden weet ik het niet zeker.

Een goede vriend van mij uit Delhi zei tegen me dat hij het niet zou toestaan als ik voor de eerste keer naar India alleen zou komen.

Ik weet niet of iemand het verhaal ook kent dat er soms iets in je drankje kan worden gedaan in Delhi als je uitgaat. Je wordt slaperig en de jongens die het hebben gedaan zeggen dan je kunt wel even in mijn auto slapen. Dan schijn je meegenomen te worden naar een hotel welke ook smeergeld krijgt. Daar gebeurt van alles met een groep jongens op je kamer. Als je wakker wordtt zijn ze verdwenen en je weet niet precies wat er gebeurd is en met wie vanwege wat er in je drankje is gedaan. Alleen aan je lichaam merk je het. Ik wil niet dieper over uitwijden wat precies maar ik denk dat jullie het wel begrijpen.

Dit verhaal heeft hij mij verteld met het idee om mij te waarschuwen.

Zo ben ik in twee maanden twee keer bedreigd in India via mijn mobiele telefoon. Dit omdat ik geen aandacht gaf aan de mannelijke persoon die mij belde.

Ik kan zo nog een paar verhalen vertellen. En ik moet zeggen dat ik me best wel onveilig heb gevoeld. Ik weet niet hoe het voor mannen is, maar als vrouw alleen voel ik me niet zo veilig meer in India.

Ik wil niemand bang maken, maar je moet je er wel goed bewust van zijn van de dingen die er kunnen gebeuren en oplettend zijn. Prevention is better then cure.

Criminaliteit is overal maar ik denk qua handtastelijkheid etc is het toch erger in een patriachale maatschappij zoals india, waar er nog steeds veel mannen geen nee accepteren van een vrouw, of die een westerse vrouw zien als iemand die vrije sex etc erop nahoudt en dus maar zo mag aangeraakt worden.

Als vrouw alleen zou ik in india na 10/ 11 uur niet alleen naar buiten gaan en zeker niet in een stad als Delhi, dit zeggen de meeste Indiers zelf ook. En kijk maar naar de Indiase vrouwen hoe zij hiermee omgaan.