http://www.hindu.com/2005/09/04/stories/2005090404320400.htm
Beste mensen,
Gisteren was ik een beetje pissig, vanwege een prive mailtje.
Mensen die overal intrappen.
Niets ernstigs aan de hand, gewoon oplichting.
Wat ik bedoel is de standaard scam in Delhi.
De taxichauffeur die je bij aankomst op het vliegveld boekt kan je hotel niet vinden.
Brengt je vervolgens naar een night office.
Die bellen met je gereserveerde hotel, blijkt bezet te zijn.
Vervolgens wordt je naar een ander hotel gebracht.
Die dringen je ook weer van alles op.
Rob
Gelijk heb je Paul. Zelfs in m'n dorp in Zeeland is het de laatste tijd niet pluis. Mensen worden zomaar neergestoken. En dat is de laatste keer diverse malen voorgekomen. Een straat verderop… Gelukkig heb ik er zelf nog nix van gemerkt en dat hoop ik zo te houden.
En dat verhaal van Surya. Ach, die verhalen vertelden ze ook hier in Nederland in m'n tienertijd, en dat is in de 70er jaren. Beetje opletten blijft verstandig. Overal.
ach?!?! wat een rare reactie. ach ik wordt verkracht wat maakt het uit. Ach ik wordt bedreigd wat maakt het uit.
het is geen “verhaal”. Ik heb het zelf meegemaakt dat ik ben bedreigd.
Ik heb vrouwen ontmoet die soortgelijke dingen hebben meegemaakt. Kan niet geloven dat je er zelf geen een bent tegengekomen.
Het toch wel heel anders om een jonge vrouw te zijn in sommige delen in India.
Kan daar niet bepaald lichtzinnig over doen.
Kan er niet zo goed meer tegen om steeds maar alleen mooie dingen te horen. Ik vind india ook heel mooi en nog steeds. Maar er zijn een aantal dingen. Zoals je ook zag in het stuk van india times wat ik erbij gedaan heb. En als je soms met indiase vrouwen spreekt hoor je ook genoeg.
Waarom is de sex ratio nog steeds zo scheef dan?
En waarom zijn er veel feministische groepen? Dat is toch niet omdat het qua gelijkwaardigheid zo goed gaat?
Tja, ik wordt toch wel een beetje verdrietig. Ik was laatst in Leeuwarden en voelde me niet veilig op straat. Ik had gelukkig geen taxi nodig maar toch lopend op het Zaailand met al die mensen met een andere kleur was niet fijn. Maar ja datb hebben we hier in Arnhem ook. Dus wij vallen geen ambulance broeders aan hier en daar dus wel. Tja.
Die verhalen ken ik ook,….maar dan uit Nederland. Nogmaals: ik heb mij als vrouw alleen nog nooit onveilig gevoeld in India, maar zoek het ook niet op. Er is volgens mij geen reden om je in India onveiliger te voelen, maar ook geen reden om je in Nederland veiliger te voelen (volgens mij zeg ik nu 2 keer hetzelfde). Lijkt mij ten alle tijden handig om je gezond verstand te gebruiken, waar je ook bent.
Ineke
Ik weet niet op wie je reageert, maar volgens mij heeft niemand gezegd dat India perfect is (welk land wel???). Het enige wat beweert wordt is dat er overal veilige en niet veilige situaties zijn. Ook hier kom ik vrouwen tegen die er snel last van hebben. Let wel, ik zeg niet dat ze het verzinnen, alleen dat ik het niet herken.
Ik wordt er ook wel een beetje moe van. Als het zo zwaar is als vrouw alleen in India, dan moet je er niet heen gaan (is niet zozeer voor Surya bedoelt, maar er wordt wat afgeklaagd over de mannen in India)
Of je als vrouw alleen wel of geen last hebt van mannen heeft niet zoveel met de positie van de vrouwen in India te maken. Daar is nog een behoorlijke slag in te maken. Het is vergelijkbaar met Nederland 100 jaar geleden. Emancipatie kan nooit van buitenaf komen, maar komt van binnenuit. Je kunt het niet afdwingen.
Ineke
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?