beestjes, armoede, drukte.......

• ash

top foto erikerik schreef:

>

> Ik heb 1 keer apen op mijn balkon gehad, in Shimla, maar

> verder niet hoor. wel veel vogels en die vreselijk leuke

> eekhoorntjes (squirrels) die overal rondrennen.

>

>

> http://www.phlonx.com/blog/gord/wp-content/uploads/2006/07/LBlalBaghSquirrel.jpg

• sylvia

ik zit in een hotel vlakbij new delhi. mijn mail is sylviaverkerk@msn.com

• Sundri

In Shimla had ik een rode camera. Die moest ik stevig vasthouden, anders hadden de apen die afgepikt.

In Mamallapuram (Tamil Nadu) zat ik nogal eens op m'n veranda en van tijd tot tijd de apen ook. Dan heb je je voordeur open staan. Ze zitten dan zo onschuldig op de veranda om zich heen te kijken of te spelen (ze kijken niet naar jou, ze doen net of ze je niet zien), maar zodra je heel even je hielen licht, schieten ze naar binnen om b.v. je mango's te jatten. En ligt je fruit of groente toevallig in de buurt van het raam, dan jatten ze de boel gewoon door de spijlen heen. Het gaat zó snel, dat je het niet eens ziet gebeuren. Vervolgens zitten ze weer op je veranda je mango te verorberen. Best een aardige ervaring trouwens.

• Khan

Apen heb je natuurlijk alleen waar je apen hebt ;-) In elk geval nooit in discussie gaan met die dieren.

Hetzelfde geldt voor slangen.

Voor de rest zit je natuurlijk in de tropen, met alle mooie en minder mooie aspecten.

Zou me niet te sappel maken.

Mijn enige culture shock van mijn leven heb ik gehad toen ik voor mijn werk een tijdje in Zuid-Africa zat. Twee weken lang met mijn ziel onder mijn arm rondgelopen. Zwarten die half dood in de goot lagen, of rond een vuurtje in een oliedrum zaten te bibberen was toen voor de nuchtere maag niet best.

• Ineke M

Hallo Sylvia,

Ik ben net terug van mijn 15de keer India. Kennelijk zit ik in een ander circuit, of ik mis weer eens iets. Kakkerlakken heb ik wel eens gezien ja (heel erg incidenteel), maar nauwelijks in mijn hotelkamers. Dat is echt te verwaarlozen. Ratten en apen nog nooit in mijn hotelkamer gehad. Wel heel af en toe een aap gespot op een balkon of zo. Bij (Indiaase) vrienden wel muizen in huis zien lopen (in de voorraadkamer).

Zelf vind ik dus dat het heel erg meevalt met al dat soort zaken. Nu moet ik zeggen dat ik niet echt lowbudget reis, maar ook zeker niet extreem luxe, of zo. Klamboes heb ik nog nooit gebruikt (en nog nooit gemist). Ik reis meestal in het noorden van India, dus ook dat zou mee kunnen spelen. Maar die keer dat ik in het zuiden reisde had ik ook nergens last van.

Heel veel plezier in India,

Ineke

• Rob

Het ergste wat ik in India gezien heb waren de chantende stompjes.

In Mumbai bij de Haji Ali Dargah.

http://en.wikipedia.org/wiki/Haji_Ali

Mensen zonder ledematen, die in de snikhete zon allah liggen aan te roepen.

Rob

• KeesS

Sylvia, beestjes, armoede en drukte kom je vanzelf tegen in India. Je zult best eens wat tegenkomen waarvan je schrikt. De cultuurschok hebben we ook wel eens in India zelf gehad, toen met name de grote tegenstellingen. Later heb je er inderdaad meer last van in Nederland. Ik heb wel eens ergens gelezen dat als je last hebt van kakkerlakken je ze met haarlak kunt bewerken en ze daarna naar buiten kunt gooien, zo kapot trappen is vaak een onsmakelijk gezicht. Ratten zie wel eens lopen maar die zie ik hier Nederland ook wel eens. Gewone je gezonde verstand gebruiken en bij twijfel niet inhalen. Overigens de smerigste wc's en kamers hebben wij overigens ooit in China gehad, als ik daarover schrijf! Mooie reis. KeesS

• erik

Op Chowringhee road in Calcutta worden ‘s morgens bedelaars zonder ledematen verspreid over de stoep, keurig iedere 100 meter eentje. ’s Avonds worden ze weer opgehaald, krijgen ze te eten en het opgehaalde geld verdwijnt in de zakken van de maffia. Om kippenvel van te krijgen.

• Rob

Erik,

Dat is het zelfde, heb ik ook gezien.

Rob

• Tom

Kakkerlakken mag je nooit doodtrappen: die smurrie uit de verbrijzelde kakkerlak heeft een onweerstaanbare geur voor andere kakkerlakken: dat vinden ze overheerlijk!.