Hoi
Over 2,5 week ga ik voor 4 mnd naar india en nepal, mijn 2e lange reis, de eerste was naar thailand. ik ga alleen en heb een hotel voor de eerste 3 nachten geboekt, een route in mijn hoofd zitten en een lonely planet. Ik heb al heel wat boeken gelezen, internet verhalen gelezen en via via verhalen gehoord, en dan hoor of lees ik vaak dat india een enorm vies land zou zijn, het grootste vershil tussen armoede en rijkdom zou hebben, het er krioelt van de ratten en dat de guesthouses (slaapkamers) vol met allerlei insecten (kakkerlakken, spinnen enz) zouden zitten, dat je een enorme cultuurshock kan verwachten en allerlei van dat soort verhalen….tuurlijk lees en hoor ik ook heel veel leuke en mooie verhalen maar nu het steeds dichterbij komt krijg ik toch af en toe een moment van zenuwen, en vraag me af hoe hullie het hebben ervaren en is het echt zoals het vaak staat beschreven? En die insecten op de kamer, is dat meestal zo? ik vond het namelijk in thailand wel meevallen, maar ja misschien is dat helemaal niet met elkaar te vergelijken.
zou graag willen weten wat jullie hebben ervaren….
bedankt.