Verlenging Visa

• Khan

Rob schreef:

>

> Maar over overtreding van de Indiase wet, illegaal verblijf

> zonder geldig visum.

> Daar kan een zeer strenge gevangenisstraf op staan.

Bron ????

Ik vind alleen de tekst

“Foreigners have to pay a penalty in the form of Indian Postal Order of equivalent amount in Indian rupees of US $ 30 (commission is excluded) for overstaying,”

op de website van de politie van Rajasthan.

• Rob

Khan,

Gevangenisstraf?

Misschien overdrijf ik een beetje, maar zoiets heb ik gelezen op:

http://www.indiamike.com/

Die 30 USD boete geldt niet voor overschrijding van een toeristenvisum als ik het goed gelezen en begrepen heb.

In India wordt anders met overtredingen omgegaan dan we hier in Nederland gewend zijn.

Hoeveel Nederlanders zitten er niet in een buitenlandse gevangenis wegens druggebruik / smokkel om maar wat te noemen.

Om nog even op de oorspronkelijke vraag terug te komen: die is vrij onduidelijk gesteld.

Om een goed antwoord te kunnen geven is meer informatie nodig.

Rob

• Anita

Het zal wel onduidelijk blijven, want Annemarie reageert niet meer. Is misschien weer opnieuw ‘vastgehouden’, zoals Kirsten denkt (ze was even ontsnapt van haar ontvoerders ofzo).

• Kirsten

Tja, je wéét het niet he :D

• erik

Nou, als je ontsnapt aan je ontvoerders ga je niet op een forum vragen hoe het zit met je visum, lijkt me zo. Ik dacht meer aan een ashram of zo.

• Annemarie

Frapant om te zien hoe snel een verhaal zijn eigen leven gaat leiden…..

24 reacties en niet een die antwoord geeft op mijn vraag, mmm interessant!

Om jullie wat verheldering te geven.

1. heb eerder verlenging van business visa aangevraagd in India, geen probleem gewoon gekregen

2. Mijn aanvraag is nu reeds in behandeling bij de ministery of home affairs in New Delhi sinds April, ben echt niet zo stom om pas aan te vragen al mijn visa al verlopen is wat menig persoon hier schijnt te denken….

3. Aangezien Ambassade niks kan doen, Home minestry geen telefoon opneemt etc en ik nu niet kan vliegen, nogmaals de vraag of iemand een agent weet die namens mij die brief voor verlenging van mijn visa bij Home Ministery kan ophalen?

Bij voorbaat dank

• Kirsten

Niks van dat alles dus ;)

• Rob

“Ik zit sinds 1 maand zonder geldig visa in India”

Annemarie,

Zo begint je bericht, dat heb je zelf geschreven.

Daar zijn best wat serieuse reacties opgekomen.

Je vraagstelling was gewoon niet duidelijk, nu wel.

Ik heb je hulp vanuit Delhi aangeboden via mijn contacten daar.

Daar ben je niet op ingegaan.

Heb ik nu geen zin meer aan.

Rob

• erik

Je zou natuurlijk je vraag wat duidelijk kunnen stellen. Als ik je eerste bericht lees, dan haal ik daar uit dat je visum verlopen is en dat je een bureau zoekt dat alsnog een visumverlenging kan bewerkstelligen. En ik was niet de enige die dat dacht kennelijk. En dus gingen we antwoorden geven over de risicos die je liep met je verlopen visum.

Nu blijkt het verhaal heel anders, en legaal, in elkaar te zitten. Dat is fijn voor je.

En helaas, ik heb geen connecties in India om je verder te helpen.

Succes!

• KeesS

Het stellen van de juiste vraag en/of het geven van de goede informatie is blijkbaar moeilijk voor jou. Dus zo frappant is het niet dat je dan ook geen antwoord krijgt wat je verwacht of dat iets een eigen leven gaat leiden. Aan de ene kant is het wel jammer dat het zo afloopt, ik zag het al voor me: sensatie en wellicht: dat enige koene ridders van de Indiaorde, (onduidelijk) vrouwspersoon te hulp snellen in India.Maar och.