Verlenging Visa

• KeesS

Ik heb verder geen idee. Als je je paspoort kwijt bent kunnen ze een tijdelijk uitreisdocument verstrekken.Maar of de Ambassade hier wat doet, tja. Ik heb één keer een verhaal gehoord van een kollega van mij. Een kennis van hem was, ik dacht in Singapore geweest, in ieder geval daar ergens waar je visum werd afgestempeld als je het land binnenkwam. Op de een of andere manier was dat bij haar niet gebeurd en heeft daar zeer grote problemen gehad toen ze het land uitwilde: want hoe was ze erin gekomen? KeesS

• Tom

Allereerst zou ik eerst de ambassade bellen, en je probleem voorleggen.

Als ze daar geen oplossing weten, of het wordt je te link, dan kan je overland naar nepal gaan.

Natuurlijk heb je daar aan de indiaase kant de immigratie, maar het is vrij simpel om die kantoortjes “over te slaan”, zeker als je niet met een grote rugzak en volbehangen met tassen erlangs slentert.

Eenmaal in nepal koop je gewoon je nepalees visum.

• Rob

Kees,

Het gaat hier niet om een Nederlands paspoort kwijtraken.

Maar over overtreding van de Indiase wet, illegaal verblijf zonder geldig visum.

Daar kan een zeer strenge gevangenisstraf op staan.

Rob

• Anita

We horen Annemarie zelf niet meer. Ik verbaas me erover dat ‘een goed betrouwbaar bureautje dit even snel moet regelen’. Hoezo snel en hoe dan? Als je zelf kiest om in deze situatie terecht te komen? Je had 6 maanden de tijd (om dan even over de grens te wippen).

• Kirsten

Ik denk dan meteen het ergste, tegen je zin in vast gehouden oid, dat je niet in staat bent geweest je visum op tijd te verlengen? Ipv laksheid. Geen idee hoe dit is ontstaan en eigenlijk ook geen idee hoe je dit kunt oplossen.

• ruud

Het feit dat je een goed en betrouwbaar bureau dit wil laten regelen zegt mi genoeg. Er zijn toch duizenden van die goede en betrouwbare bureau's in India (misschien in de buurt van CP). Annemarie, gewoon “even” lekker zweten (is toch moessoen nu) en dan toch maar “even” naar de ambassade. Lekker naïef om je visum een maand te laten verlopen. Misschien een oerhollandse negatieve, botte reactie maar toch, ik heb geen medelijden met je………….

• Rob

Beste mensen,

Ik heb zelf nog wat speurwerk gedaan en kom uit bij het BOI.

http://www.immigrationindia.nic.in/

Als ik het goed begrijp kun je in vijf plaatsen terecht of anders bij het plaatselijke politiebureau voor een tijdelijke verlenging van je visum (geen toeristenvisum).

Dit neemt niet weg dat je behoorlijk in de problemen kunt komen als je geen goede reden hebt dat je visum is verlopen..

Op http://www.indiamike.com/ kun je nog wat meer informatie vinden.

Ik vermoed dat de Nederlandse Ambassade - Cnsulaten weinig voor je kunnen betekenen.

Die zijn er niet voor dit soort dingen, Indiase wetsovertreding.

Rob

• Sundri

Goeie immigratie website, Rob! Heb ik toegevoegd aan m'n favorieten; wie weet komt het nog 'ns van pas.

• Rob

Sundri,

Zou Annemarie al in de gevangenis zitten, denk je.

We horen niets meer van haar.

Die 30 dollar boete is voor legale Indiase wetsovertredingen.

Voor illegale wetsovertredingen kan de straf wat hoger uitkomen.

Rob

• Sundri

Ik denk niet dat ze in de gevangenis zit, hoor. Ze zal er wel met een flinke boete (of eventueel baksjies) van af komen of al afgekomen zijn. Het is tenslotte illegaal, maar niet crimineel.

Misschien heeft ze ook al informatie op een andere manier gekregen, bijvoorbeeld van andere reizigers. Maar wel jammer, dat we niet van haar horen, want ik zou wel graag weten hoe dat afloopt. Wie weet, komt dat nog. Als je in India zit, dan ga je meestal niet elke dag internetten. Ik tenminste niet. Hooguit 1 x per week of minder, tenzij ze dringend verlegen zit om onze reacties ;)