Verlenging Visa

• Annemarie

Ik zit sinds 1 maand zonder geldig visa in India. Nu kan ik Home Ministery niet bereiken en kan niet zelf naar Delhi reizen om dit uit te zoeken. Weet iemand een GOED, BETROUWBAAR bureau die dit een beetje snel kan regelen?

Thnx

• Sundri

Interessant! Geen idee hoe het is in India zonder visum. Wel weet ik, dat als je de regels volgt, je alleen een visumverlenging krijgt in noodgevallen en niet voor meer dan twee weken. Wil je een nieuw visum, dan moet je India verlaten. Terug naar NL of naar Kathmandu of Colombo of wellicht Thailand. Daar kun je dan een nieuw visum aanvragen. In Colombo verstrekken ze toeristenvisa voor maximaal een jaar.

Ik heb hier geen ervaring mee. Ik zou graag van je vernemen hier op het prikbord hoe je dit oplost c.q. gaat oplossen. Ik vraag mij bijvoorbeeld af of je geen moeilijkheden krijgt bij het verkrijgen van een nieuw visum, omdat je na de verlopen datum nog in India (bent) was.

Kataraja heeft hier op het prikbord eerder al eens geschreven over verlengen van het visum in India zelf door betaling van baksjies (feitelijk de illegale weg). Hij gaf daarvoor een adres in Chennai. Misschien kun je dat via de zoekfunctie hier op de site terugvinden.

• Rob

Wat ik er over gelezen heb is dit een zeer ernstige situatie.

Je hebt kans om in de gevangenis terecht te komen.

En je krijgt nooit meer een visum voor India.

Je moet absoluut naar de Nederlandse Ambassade in Delhi gaan.

Rob

• erik

Dat lijkt me het beste advies. Een dagje te laat kunnen ze soms nog net mee leven, een maand is een groot probleem.

• Rob

Anemarie,

Ik vind dit oer en oer dom.

Maar als je hulp nodig hebt in Delhi, ik heb mijn contacten daar wel.

Rob

• KeesS