Verlenging Visa

• Annemarie

Ik zit sinds 1 maand zonder geldig visa in India. Nu kan ik Home Ministery niet bereiken en kan niet zelf naar Delhi reizen om dit uit te zoeken. Weet iemand een GOED, BETROUWBAAR bureau die dit een beetje snel kan regelen?

Thnx

• Sundri

Interessant! Geen idee hoe het is in India zonder visum. Wel weet ik, dat als je de regels volgt, je alleen een visumverlenging krijgt in noodgevallen en niet voor meer dan twee weken. Wil je een nieuw visum, dan moet je India verlaten. Terug naar NL of naar Kathmandu of Colombo of wellicht Thailand. Daar kun je dan een nieuw visum aanvragen. In Colombo verstrekken ze toeristenvisa voor maximaal een jaar.

Ik heb hier geen ervaring mee. Ik zou graag van je vernemen hier op het prikbord hoe je dit oplost c.q. gaat oplossen. Ik vraag mij bijvoorbeeld af of je geen moeilijkheden krijgt bij het verkrijgen van een nieuw visum, omdat je na de verlopen datum nog in India (bent) was.

Kataraja heeft hier op het prikbord eerder al eens geschreven over verlengen van het visum in India zelf door betaling van baksjies (feitelijk de illegale weg). Hij gaf daarvoor een adres in Chennai. Misschien kun je dat via de zoekfunctie hier op de site terugvinden.

• Rob

Wat ik er over gelezen heb is dit een zeer ernstige situatie.

Je hebt kans om in de gevangenis terecht te komen.

En je krijgt nooit meer een visum voor India.

Je moet absoluut naar de Nederlandse Ambassade in Delhi gaan.

Rob

• erik

Dat lijkt me het beste advies. Een dagje te laat kunnen ze soms nog net mee leven, een maand is een groot probleem.

• Rob

Anemarie,

Ik vind dit oer en oer dom.

Maar als je hulp nodig hebt in Delhi, ik heb mijn contacten daar wel.

Rob

• KeesS

Lastige situatie. De ambassade lijkt mij de beste oplossing. Ik weet niet precies waar je zit in India? Misschien een (nederlandse) consul? Heb je nog wel een geldig paspoort? Je moet inderdaad india uit voor een visa verlenging. Ik weet zo niet meer of ze ook naar je visa kijken/controleren als je het land uitgaat. KeesS

• Sundri

De laatste keer dat ik uit India vertrok, was mijn visum bij passage langs de douane 10 minuten niet meer geldig. Formeel een dag te laat vertrokken dus. Dat werd door de vliegmaatschappij opgemerkt bij het inchecken (nog voor 12.00 uur 's nachts); iemand anders gaf toen de reactie “no problem”. Toen ik door de douane ging, leken ze er zelfs niet naar te kijken.

• Rob

Kees,

Ik zei wel dat Annemarie naar de Nederlandse Ambassade moest gaan, maar ik twijfel of die iets voor haar kunnen doen.

Vermoedelijk weinig.

Ze moet flink faken en veel smeergeld betalen.

Anders komt ze in de gevangenis terecht.

Rob

• Rob

Sundri,

Doe niet zo naief, wil je?

Rob

• Sundri

Het is gewoon een objectief antwoord op een vraag van KeesS. Misschien heeft iemand anders ervaring met een langere tijd dan een dag. “Naïef” lijkt me niet het juiste woord. Het is wel “niet relevant” voor Annemarie.