Binnenkort ga ik naar India, maar ik realiseer me nu dat ik in de natte moesson toijd ga.
Wat houd dit in?
De hele dag regen?
Of af en toe een bui?
Wie kan hier iets over mailen?
Volgende week zaterdag is de bedoeling.
Ik ga eerst naar Bombay, dan naar Goa om een vriendin op te zoeken.
Daarna wil ik langzaam maar zeker in 5 weken tijd naar Delhi trekken.
Tijdens zo'' n bui, kan je dan de straat op?
Of regent het echt de hele dag zodat je binnen moet blijven?
Alle georganiseerde reizen gaan wel gewoon door in deze tijd.
Ik weet niet goed hoe ik dit in moet schatten.
Reken op flinke buien dan, want je zit dan inderdaad in het gedeelte waar de monsoen aktief is.
Hoe het weer er precies uitziet, is moeilijk te zeggen, maar tijdens een bui kan je beter de straat niet op, het komt dan echt met bakken uit de lucht.
Het is ook weer niet zo dat het de hele dag hoost (maar pech hebben kan je altijd).
Het grootste probleem van de regentijd vind ik niet zozeer de regen zelf, maar wel dat straten onderlopen, en je moeilijk door dat water kan waden omdat je niet weet wat eronder zit: er zitten veel gaten in de weg, er ligt veel rotzooi onder, en verkeer houd geen rekening met je, zodat je zeer snel onder opspattent water en prut zit.
neem ook goede insect repellant (waterproof, dat spreekt), want met de regentijd neemt het aantal insekten explosief toe.
De temperatuur daarentegen is wel weer zeer aangenaam, komt zo tussen de 24 en 30 graden overdag, snachts rond de 22 graden.
hou verder rekening met vertragingen, treinen en bussen gaan zowiezo niet echt op tijd, maar in de regentijd is er helemaal geen richt op te trekken (zowel mbt de vertrek als de aankomst tijd).
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?