modaal inkomen?

• surya

wat is het nut om dan hier nu nog op te reageren.

En reactie op jjg, lees de context waarin ik dit toen schreef. Het ging over de schaamte naar mijn vrienden toe daar dat ik steeds uit eten ging, ook al zijn het dhaba's maar dat zij dat zich niet konden veroorloven. Niet of dat het land helpt of niet, want dat begrijpt ik ook wel.

• Harm

surya Schreef:

——————————————————-

> wat is het nut om dan hier nu nog op te reageren.

>

> En reactie op jjg, lees de context waarin ik dit

> toen schreef. Het ging over de schaamte naar mijn

> vrienden toe daar dat ik steeds uit eten ging, ook

> al zijn het dhaba's maar dat zij dat zich niet

> konden veroorloven. Niet of dat het land helpt of

> niet, want dat begrijpt ik ook wel.

het maakt toch niet uit of een posting oud is? informatie kan altijd nuttig zijn, forummers lezen het en reageren soms.

• peter

Harm, surya is een beetje de stijl van Take2 aan het overnemen, moet je haar niet kwalijk nemen!

• Harm

doe ik ook niet:)

• jjg

Vervelende sfeer hier op dit forum! Er hoeft maar iets verkeerd begrepen te worden of je wordt direct aangevallen c.q. afgezeken!

• surya

Ik val jou niet aan en zeik je ook niet af, en als jij dat wel zo ziet dan welgemeende excuses. Werd alleen geirriteerd van die twee berichten die zo voor zichzelf spreken, op vragen uit 2007.

• Damayanti Chordekar

jig, zo gaat dat wel vaker op dit forum…

• emma

een theeplukster verdient erg weinig, is dus niet modaal. middenkader verdient tussen 200 en 300 euro per maand. gemiddeld heb je 400 to 500 euro per maand nodig.

emma

• Jamila

emma Schreef:

——————————————————-

> een theeplukster verdient erg weinig, is dus niet

> modaal. middenkader verdient tussen 200 en 300

> euro per maand. gemiddeld heb je 400 to 500 euro

> per maand nodig.

>

> emma

Ter vergelijking emma; een schoonmaker verdiend in Nederland het minimum en dat is 7,50 met een beetje pech (verschilt ook per bedrijf soms). Reken dan eens uit op wat voor je bedrag je dan per maand komt (1200 Euro of minder) en zet dat af tegen de kosten zoals huur, hypotheek en andere vaste lasten. Je hebt niet veel over! Een bijstandsuitkering is vaak niet meer dan 700 of 800 Euro en daar kun je precies de vaste lasten van betalen en goedkoop eten en verder NIKS. Ik weet dit omdat ik buren heb met een bijstand en als ik zie hoe die de eindjes aan elkaar vast moeten knopen….en in India is heus niet iedereen straatarm. Er is een grote middenklasse die normaal verdient (naar Indiase maatstaven) en een schatrijke minderheid die in grote huizen of paleizen woont. Zie je dat in Nederland? Nee dus.

Niettemin is het wel waar dat meer dan de helft van de Indiase bevolking onder de armoedegrens leeft en nauwelijks een bestaan hebben, maar vergeet niet dat in het westen ook zulke problemen zijn maar dan ‘hidden poverty’! Amerika is zogenaamd rijk maar als je ziet hoeveel mensen daar arm zijn! En in Nederland is het precies hetzelfde. dat je het niet direct ziet wil niet zeggen dat het er niet is. ieder huisje heeft zijn kruisje en je moet achter de gordijnen kijken bij de mensen en je niet laten leiden door wat je in eerste instantie ziet!

• Modaal Inkomen

Voor meer informatie over het modaal inkomen bezoekt u : Modaal inkomen 2010