modaal inkomen?

• surya

iedereen bedankt voor de reacties!

Rob, heb zelf dat ik niet goed weet wat ik van hen inkomen moet denken. Omdat ik mensen heb gezien die niets hadden, en mensen die dagobert duck duiken nemen. Wat je zegt over 2050 hoop ik ook wel, vooral voor de mensen die voornamelijk bezig zijn met overleven. Wat ik ook had gehoord is dat procentueel India het tweede land ter wereld is, na VS, met de meeste millionairs.

En ook omdat zoveel goed gestudeerde mensen in India zijn, terwijl het lijkt niet zo vanzelfsprekend te zijn om dan ook zo makkelijk aan een “ goed” betaalde baan te komen als hier. Die jongen waar ik het over had, die 8000 roepie verdient p/maand heeft bv bachelor in Arts gedaan en een hele goede cv. In Mumbai is dit wel weinig als ik hoor wat de huur is die je daar betaald.

Schaam me dan wel een beetje om dan daarheen te gaan en steeds uit eten te gaan bijvoorbeeld, al zijn het Dhaba's :-)

• erik

Er staat een aardig artikel in de Volkskrant vandaag, over wat de middenklasse zoal uitgeeft in de dure warenhuizen. Het staat nog niet on line, je zult de papieren krant moeten zoeken als je het wilt lezen :)

• Rob

Surya,

Ik heb even nagezocht wat “modaal Inkomen” eigenlijk betekent.

Gemiddeld inkomen dacht ik, maar het zit iets ingewikkelder.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Modaal_inkomen

Komt uiteindelijk wel een beetje op hetzelfde neer.

Of een (modaal) inkomen hoog, gemiddeld of laag is kun je pas bepalen in verhouding met de levensstandaard. En de prijzen die er betaalt moeten worden om in je dagelijks levensonderhoud te voor zien.

Zonder deze gegevens zegt een modaal inkomen in India van 250 dollar (of hoeveel dan ook) dan ook niets.

Rob

ps: de economische schatting dat India in 2050 er behoorlijk op vooruit is gegaan heeft natuurlijk wel consequenties voor ons koude kikkerlandje (mag ik het nog zo noemen?)

Ons modale inkomen zal tegen die tijd wel gezakt zijn beneden AP, als je de kranten mag geloven.

• Stephanie

Jah wie kan ons dit vertellen?surya schreef:

>

> Wie kan me vertellen wat modaal inkomen is in India?

• Jaap

5 roepies

• joep z

Weet iemand wat het modaal inkomen is in China?

Ik moet het weten voor school, ik doe en werkstuk over China

• joep z

Weet iemand wat het modaal inkomen van China is?

Ik moet het weten voor school.

Dank bij voorbaad

• Damayanti Chordekar

surya Schreef:

——————————————————-

> nee, dank je

> er stond een knipoog achter en ik zie mezelf echt

> niet op een kantoor zitten bv

> Maar bedankt voor al jullie reacties, waarom ik de

> vraag stelde is omdat een vriend 8000 roepie

> p/maand (6 dagen werken) verdient in mumbai,

> (bachelor in art gedaan en werkt voor ngo)

> andere vriend verkoopt kunst p schilderij rond

> 15.000 roepie. daarom vroeg ik het af wat het

> modaal dan zou zijn.

> Is toch schrikken dat toeristen en net als ik ongv

> 300 in maand mee neemt naar india. wat een

> verschil in de wereld.

Surya, de kosten voor levensonderhoud in het westen zijn ook hoger dan in India. Een toerist heeft behalve vakantie vieren verder niks aan dit goedkope land.

• surya

sorry hoor maar dat kon ik zelf ook nog wel bedenken. Dat de kosten voor levensonderhoud hoger liggen hier.

Waarom reageer je hier op?

• jjg

surya Schreef:

——————————————————-

> > Schaam me dan wel een beetje om dan daarheen te

> gaan en steeds uit eten te gaan bijvoorbeeld, al

> zijn het Dhaba's :-)

Dat kan ik me voorstellen, maar aan de andere kant help je het land wel door daar op vakantie te gaan.