Wie kan me vertellen wat modaal inkomen is in India?
Een vriend van 26 verdient 700 euro, maar werkt bij een groot bedrijf en heeft al aardig carriere gemaakt. Heeft er ook een pittige opleiding op zitten, o.a. Masters of Business Administration behaald terwijl hij ook al werkte….
Bij dat bedrijf kun je in de toekomst nog flink omhoog klimmen, maar ik zie in die Indiase kranten altijd advertenties staan waarin heel wat eisen aan sollicitanten gesteld worden. Zodanig dat ik denk: ik zou hier niet eens aan de bak komen, met al die eisen die ze stellen…….
Surya ik ben benieuwd wat je eventueel kunt vinden, misschien iets wat met toerisme te maken heeft biedt nog de beste kansen, maar wsl. heb je dan papieren nodig, die je ook niet zomaar krijgt. En anders wordt je misschien wel opgepakt als illegale werker…
nee, dank je
er stond een knipoog achter en ik zie mezelf echt niet op een kantoor zitten bv
Maar bedankt voor al jullie reacties, waarom ik de vraag stelde is omdat een vriend 8000 roepie p/maand (6 dagen werken) verdient in mumbai, (bachelor in art gedaan en werkt voor ngo)
andere vriend verkoopt kunst p schilderij rond 15.000 roepie. daarom vroeg ik het af wat het modaal dan zou zijn.
Is toch schrikken dat toeristen en net als ik ongv 300 in maand mee neemt naar india. wat een verschil in de wereld.
Ik weet niet of je in India over een modaal inkomen kunt spreken. Ik denk dat de verschillen erg groot zijn.
Toen ik voor het eerst in India kwam in 1995 was een van de dingen die ik ontdekte toen ik uit het vliegtuig stapte dat ik plotseling miljonair geworden was.
Ik heb toen wel veel navraag gedaan over de verschillende salarissen.
In de hotels en restaurants verdiende men tussen de 800 en 1000 roepi per maand (plm 200 euro per jaar) met vaak werkdagen van 7 uur in de ochtend tot 12 uur snachts met 1 dag vrij per maand.
Bij de overheid liggen de salarissen hoger bv 3000 roepi p/m voor onderwijzer, politie
( plm 750 euro per jaar )
Ik hoorde dat een bank direkteur van een middelgrote bank 12000 roepi p/m verdiende. ( plm 2500 euro per jaar)
Surya,
Ik heb nog even zitten googelen omdat ik je vraag wel interessant vind.
Kwam ik op ongeveer 250 dollar (=185 euro) per jaar per hoofd van de bevolking uit, mijn eerste schatting was dus wat hoog, beetje optimistisch.
Kanttekening is natuurlijk of het aantal getelde inwoners klopt met de werkelijkheid.
Vermoedelijk is het dus nog lager.
De verwachting is dat dit in 2050 tot (het huidige) Europees/Amerikaanse niveau is toegenomen. Economisch schijnt het wel goed te gaan met India evenals met China.
India zelf heeft nu al een middenklasse zo groot als het totale inwoners van Europa, las ik ergens.
Met een inkomen hoger dan de jouwe en de mijne, denk ik, als het gaat om hun bestedingsmogelijkheden.
Gelukkig heb ik zelf niet zoveel nodig.
Rob
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?