Biometrische registratie voor visum

• Ton

en nogmaals naar BLS om je paspoort weer op te halen. Wordt door BLS nl niet opgestuurd.

• KeesS

Ok, dat is lastig. Ik zag dat ze bij het CIBT wel kunnen helpen, maar daar hangt een aardig prijskaartje aan.

• Ramrod

Denk dat door deze maatregel een hoop toeristen zullen afhaken , vrij domme maatregel als je het mij vraagt , er zullen wel meet toeristen u naar Nepal gaan .

• T.o.m.

Is deze maatregel voor alle wereldburgers? Of vooral voor nederlanders?

(kijk ik bijv naar onze oosterburen, kan je gewoon een 6 maands visum per post aanvragen voor 52 euro all in)

• Khan

Ramrod Schreef:

——————————————————-

> Denk dat door deze maatregel een hoop toeristen

> zullen afhaken , vrij domme maatregel als je het

> mij vraagt , er zullen wel meet toeristen u naar

> Nepal gaan .

Zelf geloof ik dat een land dat de Europese staalindustrie heeft opgekocht (zo denk idereen nog aan de Hoogovens in IJmuiden, maar dat is al jaren Tata Steel) en samen met China stromen studenten naar ons land stuurt om kennis op te halen zich druk maakt over een paar toeristen.

En voor de rest doet men gewoon mee met de manie om zoveel mogelijk info te verzamelen over lui die je land binnen komen. Maar natuurlijk behoren al die mensen die nu schikken tot dat selecte groepje mensen dat weigerde om op het gemeentehuis hun tien vingerafdrukken in te leveren voor een Nederlands paspoort en na jarenlange strijd het tenminste voor elkaar heeft gekregen dat je ook zonder vingerafdrukken een ID-kaart kan krijgen.

• Rob

Khan,

Ik heb ooit ergens gelezen dat de Indiase toeristenindustrie voornamelijk draait op Indiërs zelf.

Dat handjevol Nederlanders wat nu wegblijft zal hun inderdaad een zorg zijn.

“Kijken, kijken, niet kopen”, zo staan de Nederlanders ook in India bekend.

Rob

ps zelf zou ik het jammer vinden als mensen zich door dit soort maatregelen laat weerhouden om India te bezoeken.

India is niet het enige land dat dit soort eisen stelt.

Misschien wel het meest vooruitstrevend in deze ontwikkelingen:

Aadhaar

• Ramrod

Die Biometrische registratie is toch niet voor alleen de Nederlanders denk ik , zal toch voor de gehele EU gelden …?

• R

Afgelopen vrijdag ben ik uren bezig geweest om 6 formulieren in te vullen. Telkens liep het systeen vast en ik werd eruit gegooid.

Het zat niks anders op dan weer opnieuw beginnen en volhouden. Het was een ergenis opzich zelf. De afspraken zijn nu gemaakt.

Wij zijn nu bezig om de gevraagde documenten bijelkaar te zoeken zoals bankafschriften. Ik doe jaren aan internetbankkieren en krijg jaren geen bankafschriften meer.

Nu worden bankafschriften gevraagd, ik heb gelezen dat uitdraai van het internetbankieren niet worden geaccepteerd.

Heeft iemand ervaring mee en hoe heeft hij/zij dit opgelost.

groetjes.

R

• Rob

R,

Op de site van CIBT staat o.a.:

Een gedownloade kopie is vereist.

Een printscreen van internetbankieren wordt niet geaccepteerd.

Rob

• KeesS

R. Ik heb dat ook gehad. Ergens op je site bij jouw “ mijn bank ” of zo zit een mogelijkheid om een heel afschrift te downloaden, zodat je een gehele periode krijgt. Als het goed zet de bank daar ook de maandelijkse “ afschriften ” .

Bij mijn bank/Rabo in ieder geval wel. Anders even een telefoontje naar jouw bank. Groet KeesS