Biometrische registratie voor visum

• Ton

Als ik me goed herinner hebben ze tijdens onze aanvraag bij BLS afgelopen januari alleen een visuele check gedaan van de afschriften en dus niet meegestuurd met de aanvraag. Verder: het is een momentopname: zo kun je tijdelijk via een overboeking van je spaarrekening naar je betaalrekening een positief saldo realiseren, afschrift downloaden voor aanvraag en vervolgens het bedrag weer terugstorten naar je spaarrekeing.

• Frank

helaas, na 10 keer India, is dit echt wel de grens, bye, bye! ik zal India missen, maar dit gaat veel te ver!

Hopelijk gaat nu niemand meer…. dit moet veranderen. Ik was er in februari jl en oktober 2013 nog en had alweer plannen voor een nieuwe reis in oktober en in januari , goed dan ga ik in oktober, maar naar Indonesië, Thailand, Sri Lanka of Myanmar….

• mark

Helaas heb ik ook mijn vakantie gewijzigd was ook van plan in oktober te gaan ga nu naar brazilie

Dit wordt te gek jammer had er zo naar verheugd daar begin ik niet aan

• Theo

Hoe stom kun je zijn om zo iets te verzinnen , dit wil toch niemand doen voor een vakantie

ik al heel zeker niet, ben benieuwd hoelang dit blijft ,ik hoop dat het aantal toeristen flink zal dalen

ik dacht eerst dat ze het makkelijker wilde maken met visa on arrival

Nou dan wordt het voor mij bye bye India

Theo

• Khan

Theo Schreef:

——————————————————-

> Hoe stom kun je zijn om zo iets te verzinnen ,

Wellicht omdat men doet wat “wij” ook doen…

http://en.wikipedia.org/wiki/Visa_Information_System

“New applicants for a VIS Schengen visa have to travel to the nearest EU consulate to give their biometric information (10 fingerprints and a facial image), which is then entered into the system and remains valid for five years. Information is centrally stored in a database in Strasbourg (with a back-up site in Austria) allowing checks to be made at border crossing points that the person holding the biometric visa is the person who applied for it.”

• Rob

Khan,

Mooie aanvulling / nuancering.

Dat neemt niet weg dat het een vreselijk gedoe is, voor iedereen.

Rob

• Ineke M

Grappig dat wij steeds schrikken van maatregels die we zelf (ook) genomen hebben.

Mi zijn we met een kanon op een mug aan het schieten. Hoe ver kunnen we doorslaan?

Ineke

• R

De nieuwe maatregelen zijn ingevoerd en zullen niet meer worden teruggedraaid. We kunnen zeggen wat we willen maar we moeten aan toegeven. Laten we van de positieven uitgaan en ons vakantie hierdoor niet met een stress beginnen.

We gaan op 15 juli naar India. De tickets hadden we al in oktober gekocht en hotels gereserveerd. We zijn van plan om eind mei/begin juni onze visumaanvragen in te dienen en we gaan er van uit dat het vroeg genoeg is.

Wie kan ons vertellen hoe de procedures nu zijn. We gaan van het volgende uit, als dat niet zo horen wij graag hoe we het moeten aanpakken.

1. elektronische toeristenvisum invullen en verzenden.

2. afspraak maken wanneer je langskomt.

3. uitdraai maken van het ingevulde formulier voorzien van je pasfoto en overige bescheiden mee nemen naar het:

“Visa Application Center Laan van Meerdervoort 51, 2517AE Den Haag”.

4. Er staat ook dat je je formulieren kunt laten invullen of laten controleren door BLS. De kosten zijn niet gering.

Wat is wijsheid.

Graag willen wij van de mensen die volgens de nieuwe regels visum hebben aangevraagd, hoe het nu aan toe gaat en hoe lang het kan duren voordat je je visum hebt.

Groetjes

R.

• Ingrid

Ik ga dit op de voet volgen R. Ik hoop dat iemand ons dat snel kan vertellen.

• KeesS

Tja misschien lees ik het allemaal verkeerd maar volgens mij is er aan de hele visumaanvraag procedure niet zoveel veranderd. Ok je moet nu zelf naar BLS om je gegevens en formulieren af te geven en een biometrische registratie laten maken. De formulieren zijn nog steeds hetzelfde toch? Het is wel wat lastiger omdat je nu zelf moet gaan. Over de kosten krijg ik het niet geheel duidelijk moet ik zeggen. Zitten de kosten van de biometrische registratie in de kosten van de visumaanvraag?