@Ramrod
Volgens mij rijdt de hoho niet op maandag, net de dag dat ik aankom :-(.
Wilde een stuk of 6 sights gaan bekijken, dus ik weet niet of ik de dag erna dan nog heel veel moet gaan zien. Maar hij heeft trouwens goede reviews op tripadvisor.
Lin,
Sommige musea in Delhi zijn dicht op maandag.
Check dat even.
Welke zes sights wil je gaan zien (met de metro)?
De metro heeft voor- en nadelen.
Je kunt eventueel een prepaid card kopen, voor ieder bedrag, kun je ook op bijstorten.
Dan hoef je niet meer in de rij voor de kassa te staan.
De vrouwencoupe is de eerste, je ziet op het perron wel waar alle vrouwen staan.
Rond de spits is het bij Rajiv Chowk (Connaught Place) en RK Ashram Marg (voor Paharganj) heel hectisch.
Waar ligt je hotel?
Rob
ps ik weet niet of de 20 min. metro van vliegveld - ND railway station al weer rijdt.
Onlangs heeft iemand daardoor zijn terugvlucht gemist
Hey Rob,
Uiteraard Red Fort en de Jama Masjid. Dan de Humayuns Tomb, Lotus Temple, de Sikh Tempel en de Akshardam temple (ma gesloten).
Verder lijken me het Ghandi museum en de Lodi gardens (ben dol op parken) ook nog leuk/interessant om te doen.
En ik zat eraan te denken om zo'n fietstoer door Delhi te doen,
Ik denk dat ik hiermee mijn 2 dagen wel al helemaal vol gepakt heb. Ben geen shopper, dus dat hoeft voor mij niet. Ga liever de tijd die ik overheb lekker thee drinken en mensen kijken.
Maar als je nog tips of mustdo's voor me hebt, die misschien niet in de reisgidsen staan :-).
Oh ja hotel in Karol Bagh
Gr. Lin
Lin,
Als je de fietstour gaat doen heb je gelijk Red Fort en Jama Masjid.
Startpunt is Asaf Ali Road, dan kun je beter een hotel in Old Delhi nemen.
Metro station bij Karol Bagh is ook druk.
Delhi heeft minstens drie Gandhi musea, welke bedoel je?
Behalve de Akshardham tempel zou ik niets met de metro doen.
Vergeten in mijn vorige antwoord: alle coupes hebben zitplaatsen voor vrouwen.
Die zijn meestal door mannen bezet, kun je wegsturen.
De metro in Delhi is niet zo druk als de lokale treinen in Mumbai, dat is mijn ervaring.
Dat is echt knokken met je ellebogen om naar binnen/buiten te gaan.
Rob
ps ik ben regelmatig met de metro in Delhi geweest, maar ik heb daar nog nooit een westerling gezien
Nou dan ga ik het meemaken als enige Westerling in de metro.
En ik neem wel de speciale vrouwenwagon :-) lijkt me een beter idee dan allerlei mannen weg te sturen.
En Rob als ik ergens wil komen, dan zal ik toch enige vorm van vervoer moeten gebruiken ;-). Aangezien ik niet houd van taxi's, touringcars en georganiseerde zaken lijkt mij de metro icm met rikshaws de beste optie.
En hoef ook niet zo heel veel te zien, ben het helemaal eens met Ineke M en Kataraja!! Er is niks leukers dan heerlijk ronddwalen in een stad.
Ben alleen nog nooit in India geweest en hoor er wisselende verhalen over (als vrouw alleen) vandaar dat ik even bevestiging zocht of metro een optie was.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?