Delhi sightseeing per metro

• Lin

Hallo,

Ik ben eind december 2 dagen in Delhi en wil op eigen houtje een beetje van de stad zien.

Kan iemand mij vertellen hoe handig de metro daar voor is?

Als ik op de website van Delhi metrorail kijk lijkt het dat je met de metro eigenlijk op een vrij makkelijke manier de bekende sights kunt bereiken.

Dank voor jullie info.

• Aquila

Dat klopt deels. Grote afstanden is prima te doen. Maar je moet soms wel en soms niet vanaf het metrostation een rikjsa nemen naar de plek van bestemming. Bv naar de Qutab Minar moet je nog een behoorlijk stukje vanaf de metro met een pendelbusje mee. Staat me bij dat je trouwens een driedaags pasje kan nemen. Metro werkt prima, je moet alleen niet tijdens de spits reizen.

Aquila

• Lin

Dank je Aquila.

Denk niet dat ik heel veel sights gedaan krijg in zo'n korte tijd, dus ik kies wel een paar makkelijk bereikbare uit.

Heb trouwens begrepen dat de “vrouwenafdeling” van de metro nooit heel erg vol zit, geldt dat dan ook voor de spits?

Mijn volgende vraag, heeft iemand wel eens zo'n fietstocht door Delhi gedaan? Hoor graag jullie ervaringen.

• kees m

Komen twee maal per jaar in delhi.doen heel veel met de metro.

Rond tien uur smorgens erg druk.

Vrouwen afdeling goed te doen

Akshardam beslist doen met metro

Grjes vanuit n lekker warm goa

Kees m

• Theo

Metro en India, ik moet er nog steeds aan 't idee wennen.

Ik lees er vol verbazing over, en het blijkt allemaal waar te zijn.8-)B)

Zou er als ik terugkom in Bagalore ook één zijn?

daar werd een decennium geleden al over gesproken.

• Mr Bojangles

let op: zoals al gezegd zijn er verschillende coupe's voor mannen en vrouwen en de boete voor in de verkeerde coupe te zijn, schijnt fors te zijn. alleen voor mannen natuurlijk. spits uitgezonderd. Het systeem is erg handig: muntje kopen aan het loket en bij bestemming heb je dat nodig voor het poortje. Routes van de treinen staan op de muur.

• Ramrod

Je hebt in Delhi de HoHo bus tour , ideaal als je weinig tijd hebt , je kan er zo,n beetje alle toeristische attractie,s mee bezoeken .

http://www.hohodelhi.com/

• erik

Goeie tip!(tu)

• Lin

@allemaal, dank voor jullie informatie.

Die hoho-bus is ook nog een optie. Ik begin met de metro en kan daarna nog altijd terugvallen op de hoho bus.

• Ramrod

Zou het toch eerder andersom doen , of je moet niet naar de attracties willen gaan waar die bus stopt .