Chennai

• Lidy

Wie kan me wat suggesties geven over Chennai. Gaan eerst naar Goa maar daar schijnen nogal veel problemen te zijn op het strand geen stoelen te krijgen etc etc.

Daarom misschien doorvliegen naar Chennai of misschien Kerala?!

Alvast bedankt.

• ton

Chennai heeft een strand van een kilometer of zes lang en een paar honderd meter breed. Daarnaast de wandelboulevard, de Marina. Het is het openbare strand van Chennai, wasar vooral in het weekend honderdduizenden inwoners zich vermaken, met alle bijbehorende “prethandel”. Verwacht geen strandstoelen en eettentjes en op de locale ijscoboer na is er geen verfrissing te krijgen. Mammalapuram is een betere optie voor “strand met strandstoelen” Ook hier een openbaar strand (annex openbaar toilet) waar duizenden dagjesmensen zich vermaken (en helaas frequent verdrinken). Aan het strand wel enkele eettentjes (de laatste jaren steeds meer) Rond Mamma liggen een aantal resorts met eigen stuk strand, eigen zwembad en eigen strandstoelen

• Jacolien

hallo, allemaal

ja dat klopt hoor. ik heb net mijn familie in goa nog aan de tel. gehad.

elke beachshake heeft nu maar 5 bedje's tot zijn beschikking voor de toeristen.

de sfeer op het strand is ver tezoeken. veel politie elkedag.

er lopen ook geen salers op het strand.

dus erg saai vindt ik persoonlijk. en ook een problem ivm bedjes dit jaar.

elk jaar weer een verrassing wat ze nu weer aan regeltjes verzonnen hebben.

ik zelf ga straks 5 weken naar goa. cavelossim.

gr jac

• kataraja

Lidy als je zoekt wat je in Goa schijnbaar niet kan vinden, dan is mammalapuram (60 km zuidelijker van chennai) een goed alternatief. Mooie stranden goeie restaurants, meer als voldoende hotelletjes en een relaxte sfeer. Chennai is een leuke stad maar voor strand en vertier ben je hier verkeerd.

Groet

• ton

Inderdaad een prima plek als je de aanwezigheid van een drietal nucleaire installaties op 10 km afstand geen bezwaar vindt.

• Mr Bojangles

Nou, als je alleen voor een strand gaat, lijkt me Gambia een prima alternatief. Ook een stuk dichterbij,

• johan1

ik vind Chennai een vieze stad. niets bijzonders

• kataraja

Ton. als je problemen hebt met in de buurt komen van kerncentrales, dan moet je zeker nooit naar Maastricht gaan (tihange), nooit naar zeeland gaan (Borsele) en heel zeker nooit door Frankrijk rijden want dan ben je altijd in de buurt van een kerncentrale.

Gewoon stemming makerij wat je doet.

Ik kom al sinds de jaren 70 in India en ik verzeker je Mammalapuram heeft nog die ouderwetse strand vibe die je niet zo vaak mer treft in india.

Johan1 dat jij Chennai een vieze stad vind is jou mening, maar kom mij niet aan met “niets bijzonders” als je de moeite neemt om de stad te leren kennen dan zal je zien dat Chennai een oer Indiase stad is die veel te bieden heeft.

Mr Bojangles, Lidy maakt toch zeker zelf uit waar ze op het strand gaat liggen, bent u fan van Gambia? Ik net wat gegoogled over Gambia de artikelen die ik las maken mij niet vrolijk.

• Khan

Mooi fotoblog voor Chennai liefhebbers en haters:

http://chennaidailyfoto.wordpress.com/

• ton

In 2012, the Department of Atomic Energy for the first time admitted that the deaths of some employees and their dependents at the Kalpakkam nuclear site were caused by multiple myeloma, a rare form of bone marrow cancer linked to nuclear radiation. The DAE acknowledged that nine people, including three employees working at the Madras Atomic Power Station at Kalpakkam, died of multiple myeloma and bone cancer between 1995 and 2011. This information came to light in response to a Right to Information (RTI) inquiry from October 2011. The DAE had previously stonewalled all previous requests for information.