WELK VISUMBURO ?????

• KeesS

Zo ook gisteren mijn visum (en paspoort) ontvangen. Precies voor de door mij opgegeven datum. Ben toch blij dat ik ruim de tijd heb genomen voor het aanvragen van dit visum. Binnen is binnen. Via het CIBT verder goed afgehandeld. Op naar India, nee Sundri, helaas niet naar Kashmir.

• Rob

Kees,

Als ik goed tel duurde het bij jou dus 10 werkdagen?

Ik vraag mij nu af of het ook sneller was gegaan als je een vroegere ontvangstdatum had invuld?.

Rob

• kees m

Denk het niet,

Heb zelf papieren ingeleverd bij ANWB 29 sept

Datum van paspoort terug 12 okt opgegeven

Men zei dat men dit so wie so niet ging halen

Gisteren nog even navraag gedaan

Verwachting is , dat visum deze week wioensdag of donderdag komt

Is wel 6 mnds visum

Dus opgeven van datum terug helpt niet (veel)!!!

grjes Kees M

P.S. Werd nog wel gezegd om het ruim van tevoren op te sturen

Er waren mensen die vrijdag naar Ambnassade moesten , daar ze de aanvraag 14 dagen vooraf hadden verstuurd en

dit weekend moeten vliegen !!!!

• Rob

Kees M,

Mijn vorige reactie was op Kees S., volgens mij 3 maanden TV/SE.

Blijkbaar zit er verschil in de soorten visa?

Zonder die informatie kan niemand zinnige reacties op vragen geven.

Rob

• KeesS

Ja Rob, dat blijft een beetje in het vage moet ik zeggen. Ik had opgegeven uiterlijk 15 oktober moet de pas terug zijn. Ingeleverd 3 oktober bij de ambassade, datum visumafgifte/ingang 9 oktober, retour ontvangen op de 13e oktober. Bij het CIBT was eerst te lezen terug verwacht van de ambassade 9 oktober, vervolgens 10 en verder tot daar stond ontvangen op de 12e. Dus wat (en waar) er in die tussentijd gebeurt weet ik niet. Zal volgende keer eens een kortere retour datum opgeven, rekening houdend met de door het CIBT aangegeven verwerkingstijd. Verder is alles keurig afgewerkt door het CIBT.

• Rob

KeesS,

Om verwarring te voorkomen en zorgvuldig te blijven.

Je hebt je aanvraag op 1 oktober in Leeuwarden op de post gedaan.

Of was dat de aanvraag van je dochter?

Nu schrijf je: ingeleverd 3 oktober.

Door wie dan?

Rob

• KeesS

Ja Rob, mijn aanvraag lag al bij het CIBT. Die van mijn dochter ook met uitzondering van het (online) aanvraagformulier wat je nog moet ondertekenen. Van mijn dochter heb ik dit op 1 oktober aangetekend verzonden op het station Leeuwarden. Uit de status check blijkt dat het CIBT beide paspoorten op 3 oktober heeft ingeleverd bij de ambassade met als planning retour verwacht op 9 oktober. Dit werd uiteindelijk retour op 12 oktober en op de 13e had ik ze weer in de bus.

• kees m

Ook ik heb mijn visum ontvangen (17 oktober)

Gisteren bij ANWB

Wel bijna n week later als Kees S

terwijl toch op dezelfde dag bij ambassade ingeleverd

Misschien omdat het n zes maands visum is

grjes Kees M

• mo

Jongens, jongens, de bemiddeling van CIBT is 3x zo hoog als bijvoorbeeld visumindiaonline.nl. En inderdaad ANWB is CIBT. En visumonline is ook CIBT. Ze willen graag een monopoliepositie en daarom zijn de prijzen 2x (onnodig hoog) Ze rekenen ook factuurkosten, en creditcardkosten etc. belachelijk.

• Rob

Mo.

3 x en 2 x zo hoog?

Factuur- en creditcardkosten?

Kun je exacte prijzen noemen?

Anders heeft niemand iets aan jouw reactie.

Rob