Heb mijn visum vandaag gekregen!!!!Kan dus vertrekken over 2 weken.
Op 10 dagen tijd had ik het in de bus.
Kees,
Ja, die fout had ik vorig jaar ook gemaakt, toch nog goed gekomen.
Dit jaar dacht ik dat ik alles goed ingevuld had.
En had ik overal kopieën van gemaakt.
Op een zaterdag, 13 dagen voor vertrek, alles ingeleverd bij het postloket van de SPAR bij mij om de hoek.
Volgens de website van het CIBT zijn er 5 werkdagen voor nodig voor de verwerking van een simpel 3mt visum.
Dat leek mij dus ruim op tijd.
Maandag wordt het hier afgehaald, dus dinsdag komt het aan, werd mij verteld.
Dinsdagochtend werd ik gebeld door een meneer van het CIBT.
Ik was in alle dubbel en dubbelzijdig gekopieerde paperassen mijn Undertaking vergeten mee te sturen.
No problem, dat formulier kreeg ik direct per mail toegestuurd.
Kon ik invullen, inscannen en terugmailen.
In alle verwarring had ik een verkeerd jaartal ingevuld, ingescand en opgestuurd.
Dus nogmaals dat formulier uitprinten, invullen, inscannen en opsturen.
Daar kwam bij dat mijn ingevulde datum van ontvangst niet meer haalbaar was.
Woensdag (15 augustus) was de Ambassade gesloten vanwege Independence Day.
Vanwege de postperikelen vorig jaar bij de SPAR bij mij om de hoek had ik een retourdatum aangegeven 2 dagen voor mijn vertrek.
Ik heb nog gevraagd om een spoedprocedure,
Die meneer van de CIBT vond dat niet nodig, veel te duur.
Ik kon mijn paspoort met visum op Schiphol afhalen.
Dat was best wel spannend.
Met de trein naar Schiphol op weg naar India zonder paspoort en visum.
Rob
ps kosten waren 171 euro
Ha Rob, weer terug? Ja je wordt nerveus van die visumaanvragen. Ik had het voor de 2e keer ingevuld en 3 keer nagelezen. Op met de trein naar Zwolle (mijn dochter uit Leeuwarden kwam ook daarheen). En weer fouten er in. Straatnaam niet goed ( 1 p in plaats van 2 p's), adres van het bedrijf dochter niet goed, een Engels woord verkeerd geschreven, en nog wat. Opnieuw gemaakt, vandaag in de trein naar Leeuwarden (haar 2 setjes laten tekenen, 1 extra als reserve voor het geval er koffie over heen gaat of Post.nl haar werk niet goed doet), aangetekend verzonden vanaf postkantoor station Leeuwarden. Nu zal het toch wel goed komen B)-. Heb je een goede vakantie gehad?
Tsja Kees,
Goed lezen is een kunst op zich. Goed schrijven ook.
Zeker in een vreemde taal, zoals het Engels.
Ik was dus die Undertaking vergeten mee te sturen.
Geen idee wat Undertaking betekent, ik krijg rare fantasieën bij zo'n woord.
Net als bij Coverletter, die stuur ik nooit mee.
Eerst dacht ik nog dat het kwam door die automatisch dubbelzijdig geprinte kopietjes op mijn werk.
Dat CIBT dat niet goed gezien had.
Toen ik hun daar per mail op wees, bleek alles al OK te zijn.
Die man bij dat Avia loket op Schiphol wenste mij een goede reis, dat was het ook.
Rob
ps Hebben ze in Leeuwarden nog postkantoren? Ik regel alles via de SPAR bij mij om de hoek.
Goed plan, maarre is dat niet een beetje lastig op zo'n afstand van Nederland? Maar met dat bed & breakfast hier in Kashmir komt het wel goed. En ik gids of adviseer alleen als ze dat willen.
Vandaag sprak ik een Duitser. Had ook veel moeite gehad om een visum te krijgen. Hij wist niet dat Duitsers nu een visum aan de grens kunnen krijgen en het Duitse visumbureau of de Indiase ambassade daar liet(en) hem in het duister. Lekker verdienen i.p.v. de gewone burger fatsoenlijk te informeren.
Deze Duitser wilde nog weleens naar Kashmir komen in de toekomst en dan samen met z'n vriendin, maar twijfelde omdat Kashmiri vaak meegaan om te gidsen, ook als de westerse reiziger dat niet wil (klopt, heb ik al heel vaak gezien, vaak westerlingen daarover horen klagen). Ik bood m'n diensten aan voor als hij de volgende keer naar Kashmir komt; dat ziet hij helemaal zitten. Lekker rustig op eigen gelegenheid de omgeving verkennen zonder (storende) gids.
Sprak vandaag ook een Nederlander, die overigens wel vlot z'n visum had gekregen; niet naar de details gevraagd.
Leuk om dit soort contacten te hebben! Echt genieten vind ik dat. Even lekker “gewoon” eigen cultuur. En zij nemen graag adviezen van mij aan als “ervaren” reiziger in India en bewoner van het land. De link tussen oost en west.
Ik doe al vele jaren zaken voor al onze reizen met het visumburo (CIBT).
Zijn we altijd zeer tevreden over geweest.
Ook nu weer. Maandag 24 september paspoorten opgestuurd naar het bureau, vandaag bericht dat de paspoorten retour zijn van de ambassade en alles in orde is. Betreft een visum voor India 3 maanden met dubbele inreis.Toch niet een visum wat je ‘even’ regelt gezien de vele reacties op dit forum.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?