hoe is het nu met 6 mnd visum

• kees m

Hier in het zonnige zuiden per twee

tenminste die stomme Amerikaanse dingen

gries Kees M

• rita

Ja, spannend altijd weer die visum aanvraag en wat er verandert zou kunnen zijn…. En een gedoe en een hoop brieven! pfffttt, mijn man heeft OCI aangevraagd, maar dat duurt weer eens langer dan gedacht en nu moeten we een soort op het laatst (we hebben nog 3 weken) een visum aanvragen. Ik heb alles wel driedubbel gecheckt en achteraangebeld of we echt alles hebben want voor je t weet ben je wat vergeten en duurt het allemaal weer langer. Vorig jaar kreeg hij zonder problemen 6 maanden, multiple entry visum. Maar als je nu een double entry visum wilt, moet je echt wel 2 tickets bijvoegen om te bewijzen dat je en 2 keer gaat en er twee maand tussen zit… Wij vragen nu alleen een 3 maand singlke entry aan, hopenlijk is dat binnen 5 werkdagen rond…

• Rob

Nog een vraag erbij:

Hoe lang duurt de aanvraagprocedure voor een 3 maanden single entry toeristenvisum tegenwoordig?

Woensdag a.s.krijg ik mijn nieuwe paspoort, voor eind augustus wil ik een ticket boeken.

Ik overweg het deze keer via de ANWB te doen, CIBT de vorige keer was wel erg duur.

Rob

• johan1

Rob, ANWB werkt met CIBT ze doen alleen het koerierwerk

• rita

Volgens het visumburo dus 5 werkdagen…dus vandaar dat ik hoop het dat mn man's visum binnen 3 weken wel klaar kan zijn. We hebben voor t gemak dan maar wel 5 werkdagen voor t visumburo gerekend EN 5 werkdagen voor de ambassade :-P. Maar geen idee, ben benieuwd…..

• Rob

Johan1,

Op dit prikbord had ik begrepen dat het via de ANWB goedkoper is dan via CIBT.

Hoe zit dat dan?

Rob

• T.o.m.

Het zal elkaar niet veel uitmaken in prijs.

ANWB vraagt nu 109,50 met de mogelijkheid het paspoort naar de ANWB te brengen en het daar weer af te halen.

CIBT vraagt nu 105,08 en daarbij komen verzendkosten.