Melkproducten in India

• heifra

Hoi Jonathan,

Wellicht zou je de link even willen delen, maar dank voor je meedenken. En je hebt helemaal gelijk dat we met fruit en groeten een heel eind zullen komen. Hopelijk is het brood wel op waterbasis, dat zou het geheel compleet een positieve wending geven. Maar goed, gezien jou reactie en reacties van anderen ga ik ervan dat het helemaal goed komt, zoals meestal eigenlijk.

Groet,

Frank

• kataraja

Frank, hier de recepten van de 3 meest gegeten indiaase broden, in twee van de drie zit er melk producten. http://www.indiaweb.nl/indiase-keuken/recept-broden

Dit is mijn laatste reactie op dit onderwerp. Papa en Mama hebben besloten naar India te gaan, terwijl ze weten dat hun dochtertje er moeilijkheden met eten gaat krijgen. Ongelofelijk!

• Sundri

Het is absoluut waar dat je weerstand opbouwt tegen bacteriën, enz., in India als je vaak in India reist. In het begin was ik vaker ziek dan later. Nu word ik nog zelden ziek, maar je moet dat wel afkloppen. Afgelopen week was m'n eigen Indiase man ook aan de diarree en dat kwam niet van het eten thuis. Overigens Indiërs eten gewoon door en hij was een dag later alweer hersteld. Ook als ik zelf dan toch nog “ziek” word, herstel ik nu ook erg snel. Toen ik pas in India kwam, duurde dat toch altijd wel een week.

• heifra

Kataraja,

Dank voor je recepten, daar kan ik wat mee. De andere opmerking vind ik niet helemaal terecht, maar wel begrijpelijk. Maar op die manier zouden we nergens meer heen kunnen gaan in de wereld, ook in veel Europese landen wordt melk in veel etenswaren verwerkt. Het grote voordeel van Nederland is dat we de verpakking kunnen lezen, maar dat konden we in Roemenie, Hongarije, Slowakije en Polen niet en daar is het ook goed gegaan. Ook van die landen werd gezegd de mensen niet te moeten vertrouwen, maar eerlijk gezegd heeft ze daar totaal geen problemen gehad. Dit in tegenstelling tot een veel verder ontwikkeld land als Spanje, maar dat terzijde. Toch wil ik jou en alle anderen hartelijk danken voor het meedenken!

Groet,

Frank

• jonathan

Hoi Frank

Als je Gewoon Ghee Lactose vrij op Google intikt krijg je meerdere websites met info .Verder nog een tip voor brood bij bereiding van Chapati's wordt water gebruikt en als je het niet vertrouwd kun je het altijd vragen .Het voordeel van het eten in India is dat er over het algemeen met verse ingredienten gewerkt wordt en niet met allerlei kant en klaar producten waar vaak Lactose en Gluten inzitten.Succes met de voorbereiding

Groet Jonathan

• Sundri

Frank, ik geef je groot gelijk. Reis op de manier die je zelf wilt. Laat je niet teveel beïnvloeden door oordelen van anderen. Dan kun je nooit meer wat dan ook doen. Vergeet nooit, dat de “waarschuwingen” vaak een uiting zijn van hun eigen angsten. Toen mijn kids klein waren, nam ik ze ook overal mee naar toe en dat heeft echte wereldburgers van ze gemaakt en daar ben ik trots op! Ook mijn ouders deden hetzelfde: overal naar toe met en soms zonder kids en vrijwel altijd op de bonnefooi. Als je je laat beperken door je beperkingen of die van je kids, kun je nooit meer iets doen. Dus gewoon goed opletten en dan komt het ook in India wel goed! Veel plezier!

En: stel niet uit tot morgen wat je vandaag kunt doen; misschien komt morgen wel nooit. Mijn pa was van plan om op safari te gaan in Afrika na z'n pensioen. Toen ging hij met pensioen, hij werd ziek en 2 jaar later was hij dood. Die safari bleef een droom. Dat was voor mij een voorbeeld: heb je een droom, werk er aan om die te realiseren en op zo kort mogelijke termijn! Nogmaals: veel plezier!

• kataraja

Hoi Sundri, je bewering Toen mijn kids klein waren, nam ik ze ook overal mee naar toe en dat heeft echte wereldburgers van ze gemaakt en daar ben ik trots op verbaast mij. Ik heb altijd gedacht dat jou leeftijd ergens in de 20 was.:)

• kataraja

Ik bedoelde natuurlijk opmerking in plaats van bewering.

• Sundri

He Kataraja, jouw opmerking is niet ongebruikelijk. Ook mensen die ik ontmoet, hebben die indruk. Ze denken vaak (ook in NL) dat ik veel jonger ben dan ik werkelijk ben. Dat heeft waarschijnlijk te doen met m'n genen, m'n (gezonde) manier van leven en m'n manier van denken. Een handlezer in Jaisalmer vertelde me ooit dat ik heeeeeel oud zal worden (maar misschien was dat gewoon charmeren, je weet hoe Indiërs zijn). En natuurlijk weet ik niet of ik lang zal leven, voor hetzelfde geld lig ik morgen gecrasht onder een auto en die kans is hier in India nog een stuk groter dan in NL. Overigens kreeg ik m'n kids op tamelijk jonge leeftijd.

• Rob

Kataraji,

Wat ik mij dan weer afvraag: had je in eerdere reacties op Sundri anders gereageerd als je geweten had dat ze geen 20+ meer is?

Rob