Melkproducten in India

• Mr Bojangles

Nou, kans van slagen in India; 100% op fout gaan.

Tenzij ze alleen vers fruit eet. alle waarschuwingen hierboven ten spijt, wil je toch gaan, ik zou een ander land uitzoeken. Dwz: een beschaafd westers land aangezien in alle 3e wereld landen het eten gebaseerd zal zijn op zuivelprodukten. En zoals tevens vermeld: vraag maar niks aan de Indiers, die bevestigen toch alles. Aardige, vriendelijke mensen dat wel maar ja, nee zeggen vinden ze onbeleefd. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de temperatuur van 40 graden in Rajasthan in deze tijd.

http://www.wunderground.com/weather-forecast/IN/Jaisalmer.html

• kataraja

Mr Bojangles uw beweringen zijn niet helemaal juist.

Dwz: een beschaafd westers land aangezien in alle 3e wereld landen het eten gebaseerd zal zijn op zuivelprodukten.

Hier in Thailand wordt er vrijwel zonder zuivel producten gekookt, sterker nog, melk producten zijn hier vele malen duurder dan in Nederland. Frank ik wil je je vakantie in India niet tegen maken, maar er zijn alternatieven aan India.

Groet.

ps Wat gebeurt er eigenlijk met je dochtertje als ze toch melk binnen zou krijgen, wordt ze dan erg ziek?????

• heifra

Dat we naar India gaan staat al vast, alle voors en tegens hebben we al tegen elkaar afgestreept. We weten ook dat er altijd een risico zal bestaan, maar dat heb je hier in Europa ook. En ze eet heel graag fruit en ook groentes vindt ze over het algemeen lekker. En met de voeding die we hier vandaan meenemen krijgt ze in ieder geval alles binnen wat ze nodig heeft. We willen gewoon weten waar we mee op moeten passen en dat blijkt dus bijna alles te zijn! Maar dat weerhoudt ons nu niet meer om te gaan.

Als ze wel lactose binnen krijgt gaat dat zogezegd vergisten in haar darmen en krijgt ze dus buikkrampen. Voorts raakt ze aan de diarree en heeft haar ontlating een hele zure lucht, maar dat terzijde. Vroeger poepte ze uiteraard gewoon in haar luier, maar het is gewoon vervelend als ze steeds naar de wc moet rennen, hoewel die waarschijnlijk wat moeilijker te vinden zijn ;-)

Ik dank jullie hartelijk voor je bezorgdheid en tips om maar beter een ander land uit te zoeken, maar dat is niet de discussie die ik nu aan wil gaan.

Groet,

Frank

• Mr Bojangles

Och god, probleem is dadelijk dus: heeft ze diarree vanwege de lactose of vanwege bijv. het water. Dus tandenpoetsen met flessenwater, fruit indien nodig afspoelen met flessenwater, geen washandjes effe onder de kraan, etc.

Nah, ;-) veel plezier dan maar in elk geval. Als er niemand ziek wordt gaat dat wel lukken. Nog een tip: de mango-drink zal ze erg lekker vinden. Mazaa of Slice. ikzelf vindt de Slice net wat lekkerder en als bier kan ik Kingfisher Strong wel aanraden.

• Sundri

Ik ben wat laat met reageren. Neem de reacties van Kataraja ter harte. Het klopt allemaal wat hij schrijft. Inderdaad… ghee, had ik nog niet aan gedacht. Ik kook er zelf ook vaak mee hier in India.

Nog een opmerking over brood: Ga naar een German Bakery, als die er zijn. Daar krijg je (waarschijnlijk) wel een juiste reactie als het gaat over verwerken van melk en melkproducten, want die zijn oorspronkelijk vaak opgezet door westerlingen. Ander brood in India zijn die vieze witte droge boterhammen, die alleen eetbaar zijn als ze worden getoast. Daarin wordt suiker verwerkt! Of daar ook melk in zit? Geen idee. Ik heb hier Britannia toast in huis en daarin zitten “milk solids”. Dus ga er maar vanuit dat dit ook in brood zit.

• heifra

Mr Bojangles,

Ik neem aan dat het bier voor mij bedoeld is en de mango-drink voor m'n dochter, of toch andersom…? Maar de tips die je geeft zijn bij ons bekend en daar gaan we zeker mee werken. Wij kunnen echter wel degelijk het verschil zien tussen diarree van melkproducten of “andere” diarree.

Groet,

Frank

• froukje

Citaat arts Tropencentrum AMC:Als je in India bent geweest en je bent niet ziek geworden,dan ben je niet in India geweest,maar heb je op Texel gezeten.

Lichtelijk overdreven,denk ik,want er zijn genoeg mensen,ook al zijn ze voor de eerste keer in India,die niet ziek worden.

En de vaste prikkers hier,die zullen ook niet ziek worden,zijn immuun geworden.

• T.o.m.

Nou, ik ben een vaste india ganger, en ik wordt wel degelijk behoorlijk ziek hoor, vooral poeperij buikpijn etc. Dit echter als ik terugkom in nl. Blijkbaar is het eten hier in nl niet al zuiver, of er zitten chemicaliën in waar ik niet tegen kan.

• jonathan

Hoi Frank Wij hebben een aantal jaar terug met onze 2 zoontjes van 4 en 1,5 een maand of vier in India rondgereisd .Onze oudste zoon heeft coeliakie (gluten intolerantie)dit was in India heel goed te doen en hij heeft eigenlijk nergens last van gehad .Ik denk dat een lactose vrij dieet wel meer problemen gaat opleveren ivm met de indiase manier van koken maar de meeste kinderen van vier zijn toch niet echt fan van indiaas eten .Gelukkig is er in India genoeg vers fruit en groenten te krijgen en een fried rice with vegetables bevat ook geen melkproducten (wel even zorgen dat ze inderdaad geen ghee gebruiken bij het bakken ) verder zou ik een grote pot multi vitamine meenemen en dan ga je vast een hele leuke tijd tegemoet veel plezier en ik zou zeker gaan

Mvg Jonathan

• jonathan

Hoi Frank Ik was net even aan het googlen op Ghee Lactosevrij en als ik het goed begrijp kunnen mensen met een Lactose intolerantie gewoon Ghee gebruiken check het zelf maar even

Mvg Jonathan