Varanisi vies?

• Mr Bojangles

“Jezus liep over de wateren.”

Heb ik uiteraard nooit geloofd, maar bij nader inzien kan dat in Varanasi zijn geweest. Daar is het water zo dik van de troep…

• Jenna

Ik kom er net vandaan. ja het is vies voor ons, maar voor de mensen daar niet. Voor hun is het de meest heilige plaats van India. Ik zou je aanraden om er toch 1x in je leven te gaan kijken en een boottocht over de ganges te maken. Je weet niet wat je ziet ongelooflijk. Baden de was doen ,eten klaarmaken, lijkverbrandingen, allemaal in het zelfde water. je gelooft niet wat je ziet.

• Khan

Jenna Schreef:

. Baden de was doen

> ,eten klaarmaken, lijkverbrandingen, allemaal in

> het zelfde water. je gelooft niet wat je ziet.

Die combinatie kun je ook elders in India zien, waaraan ik nog kan toevoegen op dezelfde plaats zowel begraven als cemeren. Varanasi is niet uniek, maar kennelijk als enige plaats met “Burning Ghats” in de 19e eeuw in de Engelse toeristengidsjes terechtgekomen…. Waarna de toeristenstroom dezelfde kant op bleef gaan.

• VideJo

Het gaat hier wat al te vaak over vies in Varanasi. Daarom als tegenwicht de suggestie om vooral eens in de avond met een boot de Ganges op te gaan en van daaruit de ceremonien te bekijken, die mooi verlicht worden. Eenmalige belevenis, naar mijn smaak.

• natasja

nou ja denk dat je op de andaman eilanden toch ook gemakkelijk verliefd kan worden!!!