Tips: reisorganisatie Zuid-India

• Rob

Ellen,

Ik ben met Djoser naar Zuid-India (vrnl Tamil Nadu) geweest, dat is al lang geleden.

Vier weken in juli 1995.

Inmiddels zal er veel veranderd zijn.

Op zich een goede ervaring, ondanks dat onze reisbegeleider daar nog nooit eerder geweest was.

Wat het verschil (in prijs en kwaliteit) tussen alle aanbieders van groepsreizen is weet ik niet.

Vermoedelijk zit dat in de luchtvaartmaatschappij / vliegticket en de klasse hotels.

En niet zozeer in de route / bezienswaardigheden.

Rob

• KeesS

Ellen, wij hebben ooit met Shoestring een reis door Zuid India gemaakt, was verder prima. Alleen gingen we voor de afwisseling naar Koidakanal, ook om de hete gebieden even te ontlopen: was wel erg koel daar. Over ontlopen gesproken: wij liepen ook gewoon op slippers.

• Ellen

Hallo allen,

Wij hebben met Koning Aap een leuke reis gehad, reis van 2 weken.

Leuke route (Tamil Nadu, Kerala en eindigen in Karnataga).

Wat Natasja zei, dat je prima met de Lonely Planet kan reizen, is ook waar. Hebben wij ook naar gekeken: dat je wel vervoerd wordt van plaats naar plaats, en de rest zelf invullen.

De restaurantjes die wij zonder de groep hebben bezocht (paar keer), vond ik eigenlijk het leukste.

Hoe dan ook, ik kijk met veel plezier terug naar de reis en het land: ik zou zo terug willen naar Tamil Nadu.

Nogmaals bedankt voor jullie tips en stof tot nadenken.

Groetjes,

Ellen

• martien2

Wij hebben een 29 daagse reis geboekt via Indian Rose Tours.( www.indianrosetours.com.) Dit relatief jong bedrijf is eigendom van Micha Rose, die zijn sporen al jaren als reisleider bij Koning Aap, Fox Reizen e.d. heeft verdiend. Micha heeft Indiologie aan een Nederlandse universiteit gestudeerd maar leeft en werkt al zo'n 12 jaar in Zuid-India; m.a.w. niet alleen maar theorie maar ook de praktijk van alle dag! Wij hebben een leuk programma door hem laten samenstellen dat ook voldoende elementen bevat, die niet standaard in alle rondreispakketten zitten. Tot dusverre uitstekende service. Na de aanbetaling kregen wij een lijst met tips, een overzicht van de belangrijkste goden en een lijstje met boeken die hij aanraadt en de e-tickets van de binnenlandse vluchten. Wij vertrekken in januari 2013 en ruim voor die datum krijgen we nog een uitgebreid dag-tot-dag programma; zeg maar een soort van ‘papieren’ reisleider. Ook de uitgezochte accommodatie scoort op tripadvisor goed. Wij denken dat we hier originele tour hebben geboekt bij iemand die weet waar hij het over heeft en last-but-not least een goede prijs/kwaliteit verhouding! ( Alhoewel de Engelse taal geen probleem vormt is het toch fijn dat je gewoon in het Nederlands kunt communiceren)

• Agnes

Wij hebben afgelopen zomer een reis gemaakt met koning aap.

Alles goed geregeld , prijs kwaliteit was goed.

Zouden het de volgende keer weer over doen.