Tips: reisorganisatie Zuid-India

• Ellen

Hallo,

Wie heeft hier ervaring met een reisorganisatie voor een reis naar Zuid-India? Vriend en ik willen graag een reis daarnaartoe maken. We zitten vast aan juli als vertrek, en ongeveer 3 weken.

Ik hoef geen opsomming van mogelijke trips, maar echt ervaringen.

We hebben een optie op een reis van Koning Aap, maar dat staat niet vast.

Bedankt voor jullie reacties.

Ellen

• natasja

Hoi,

Ik zeg koop een lonely planet dat is echt voldoende hebben we ook gedaan en hebben een mooie rondreis gehad!!

groetjes Natasja

• VideJo

Wij reizen altijd in groepen en wij hebben die reis van Koning Aap twee jaar geleden ook gemaakt? Goed bevallen. Kijk op onze homepage voor fotos en een reisverslag.

• VideJo

Dt is de vraag niet.. Waarom proberen veel prikkers hier mensen van hun dwaling van groepsreizen af te brengen?

• Ramrod

Een georganiseerde reis door India , belachelijk…. ,alleen met een rugzak en ook zonder LP en op slippers ,dat is DE manier om door India te reizen ;)

• ton

helemaal mee eens. Maar mag ik als stevige zestiger over een paar jaar mijn rugzak inruilen voor een trolly?

• pieter

Je hebt gelijk Ramrod, alles beter dan in een kudde toeristen door India rondgeleid worden.

• VideJo

Ik ga een discussie over de voor- en nadelen van individueel reizen uit de weg. Ik reis al sinds 1991. In het begin individueel, maar vanaf 1999 georganiseerd. Waar het hier om ging, is dat de OP gericht vroeg naar ervaringen over een georganiseerde reis van Koning Aap. Ga daar dan op in, als je daar iets zinnigs over kunt zeggen of hou anders je mond.

• Ramrod

VideJo , ik hoop wel dat je inziet dat mijn reactie ironisch bedoeld was …

• Ellen

Hallo allen,

Bedankt voor jullie tips en commentaar.

De Lonely Planet hebben we al, als leesvoer en voorbereidingen …

Was ik met een avontuurlijke vriendin samen, dan zou ik gewoon op de bonnefooi gaan met ticket Mumbai/Goa of weet ik het … hoewel ik ook weet, wat het voordeel van een georganiseerde reis is: je ziet meer, is mijn ervaring.

Naar Thailand had ik ook alleen een ticket, ik ging toen met iemand die op vakantie ging, terwijl mijn doel was: reizen, en niet “ontspannen” (rondlummelen werd dat). Een georganiseerde reis heeft vaak een goede planning, heel prettig. Het concept “bouwstenen” daar kan ik ook prima mee leven.

Nu ga ik met mijn vriend samen die vastzit aan een aantal vakantiedagen … en die voor het eerst naar Azie gaat.

Daarom vroeg ik ook gericht naar organisaties. Ik ga nog kijken op de pagina van VideoJ.

Met vriendelijke groet,

Ellen