Supermarkten in India / Rajasthan

• Frank

Beste @Rob,

Ik had al wat verschillende zoektermen in het vakje zoeken getypt met betrekking tot de door mij gestelde vraag.

De door jou aangegeven Threat van ‘Herna’, die blijkbaar een paar jaar geleden hier dezelfde vraag heeft gesteld, heb ik in ieder geval daarmee niet mee kunnen vinden (nu net ook niet overigens).

Sorry.

Uiteindelijk zal je/ik met Google alles wel boven water krijgen. Blijkbaar wist ‘wonder-google-master Erik’ er net even meer uit te halen dan ik.

Ik ben in iedergeval blij met zijn / de uitkomst :

Supermarkten in Jaipur

Quote : "Had ik al verteld over die supermarkt in Dwarka, buitenwijk in Delhi? Waar ik o.a. een potje mayonaise gekocht heb?"

Tuurlijk heb je me dat verteld, dat doe je toch elke verjaardag ;).

Nee uiteraard niet. Je verhaal zou zomaar kunnen kloppen, ik heb er werkelijk geen idee van.

@Erik quote “Je gaat bewonderenswaardig netjes in op ongefundeerde aannames en beschuldigingen.(tu)”

Dank voor het compliment.

gr

• pieter

Ramrod schrijft, Die Thomas zal wel zo'n stinkende hippie zijn die op zn slippers en 1 setje kleding India aan het verkennen is , de Indiërs hebben zelf ook hun buik al vol van dat soort nep figuren . nou generaliseer je op de zelfde manier dan je anderen verwijt.

Mensen die first class door india reizen, en heel veel geld uitgeven, dragen niets maar dan ook niets bij aan het welzijn van de Indiase mensen aan de onder kant van de maatschappij en dat is nog altijd de grootste groep mensen. Maar jij schrijft het al “fijne vakantie” dat zegt al genoeg over jou. Je gaat naar India op vakantie, naar een land met grootte maatschappelijke tegenstellingen, gruwelijke mishandelingen, gedwongen prostitutie, kinder prostitutie, en jij gaat daar vakantie vieren, nou prettige vakantie, En deze stinkende hippy trekt maanden door india spendeert zijn geld bij de kleine winkeltjes, slaapt in kleine lodges, eet in kleine lokale restaurantjes, en zorgt dat het geld bij de lokale bevolking terecht komt.

• VideJo

Ik zag hier laatst een film van the Last Hippy Standing en daarin verklaarde de minister van toerisme van Goa, dat de mensen daar beslist niet (meer) zitten te wachten op mensen, die samen met de armste mensen daar arm willen zitten zijn.

• pieter

Jo dat geloof ik meteen, want die corrupte minister van toerisme, kan bij de armste mensen van goa zijn handje niet ophouden, en dan kan hij bij de 5 sterren resorts wel!!

• VideJo

Ik neem aan, dat jij hem persoonlijk kent, als jij aanneemt, dat hij corrupt is. Of je neemt gewoon aan, dat alle bestuurders in India corrupt zijn.

• pieter

Jo, nog een kleine aanvulling, ik wil mij niet vergelijken met die losers die in zelf gemaakte hutjes op het strand leven. Ik leef goed, drink mijn biertjes. eet goed, slaap goed, maar ik let er wel op dat alles lokaal koop en doe. Ik koop alles bij het kleine winkeltje op de hoek waar er honderd duizenden van zijn in India. Ik erger mij aan mensen zoals Ramrod die op mensen zoals wij neer kijken, ik kan totaal niet voorstellen dat iemand die 3 of 4 weekjes door India crost het zelfde India gevoel krijgt dan iemand die er een half jaar blijft en alles lokaal doet.

En als er iemand een vraag stelt over westerse supermarkten/malls in India en die schijnbaar bezoeken wil dan moet ik toch ook wel een beetje medelijdend glimlachen.

• pieter

Jo ik durf te beweren dat 99% van alle politica in India corrupt zijn

• Ramrod

Ik kijk niet op je neer het is eerder andersom heb ik het idee , ik geef een voorbeeld hoe men ook naar en in India kan reizen , mijn manier is het niet maar ik veroordeel die manier, niet jij wel . Ik veroordeel ook jou manier van reizen niet ,ook dat is niet mijn manier , ik kan maar 3/4 weken ik moet wel werken …, maar wel de manier waarop anderen worden veroordeeld op hun manier van reizen , op dat soort types kots ik , als een halve hippie rondtrekken en bij ieder Gh ,hotel ,restaurant,tuk tuk driver wel proberen om een paar roepie af te dingen , alles is al snel te duur ,oh wij hebben het zo goed voor met de locale bevolking

Zoal al eerder aan gegeven en wat VideJo ook zegt de Indiërs moeten ook niets meer van dit soort figuren hebben zegt genoeg dacht ik zo , gedraag je niet zo alwetend arrogant en laat een ieder op de manier reizen en beleven zoals men dat wil , dan komt het misschien nog wel eens goed met je .

• pieter

Als de backpackers wegbleven uit India, zou dat een zware klap voor het toerisme zijn. Backpackers zijn nog altijd de grootte meerderheid.

• VideJo

Ik zit net naar een CD van Prem Joshua te luisteren en dat verzacht een heleboel vooroordelen, die hier vandaag heb gelezen.:)-D