Misschien heb je hier iets aan?
http://thejaipurguide.blogspot.com/2011/07/long-stay-grocery-essential-buying.html
@Thomas quote :"Voor Frank: Verwar cynisme niet met "lollig en nietszeggend gr"
Ik verwar niets. Cynisme of niet, jouw antwoord is en blijft nietszeggend. In zo geval antwoord dan gewoonweg niet.
Het feit dat jij het nu ook zelf cynisme noemt, geeft aan dat je, zoals ik eerder aangaf schijnbaar wantrouwen hebt in de goede bedoeling / oprechtheid van mijn vraag.
Dat jij je blijkbaar irriteert, om welke reden dan ook, aan het feit dat ik deze vraag stel.
Een vraag die ik overigens nergens anders in een threat hier ben tegengekomen.
Dit in tegenstelling tot vragen die ik inmiddels al 5 a 10 keer voorbij zie komen, waarbij mensen telkens opnieuw “blij” hetzelfde antwoord geven.
Zoals hierboven door mij is aangegeven, wij gaan bewust naar India en op basis van onze eerdere ervaringen in Azie/Afrika, forumberichten, internet en reisboeken hebben we een realistich beeld wat we wel/niet kunen verwachten daar.
Het wel of niet aanwezig zijn van een westerse supermarkt is zeker niet van doorslaggevend belang om wel niet naar India te gaan.
Wij vinden het leuk om te zien op zijn tijd en het kan wellicht wel eens handig zijn. Vandaar onze vraag.
gr
Voor Frank:
Neem een voorbeeld aan Driek en Kwep, bezoek hun website eens en lees wat reisverslagen. Bescheidenheid en oprechtheid siert de mens. Het is vanaf je 1e post wel duidelijk dat je niet als “groepsvee” gezien wil worden en al heeeeeeeeel veeeeeeeeeeel ervaring hebt, alleen maar individueel reist en niet gesteld bent op luxe (dus auto met privechauffeur en rechtstreekse vlucht KLM/Delhi). Erg knap dat je met jouw manier van informatievergaring een realistisch beeld hebt hoe het hier is. In het kort samengevat je komt over als een blaaskaak die het eigenlijk allemaal al wel weet. Verder ….. I rest my Case!
@Thomas
quote "Voor Frank: Neem een voorbeeld aan Driek en Kwep, bezoek hun website eens en lees wat reisverslagen. Bescheidenheid en oprechtheid siert de mens. Het is vanaf je 1e post wel duidelijk dat je niet als “groepsvee” gezien wil worden en al heeeeeeeeel veeeeeeeeeeel ervaring hebt, alleen maar individueel reist en niet gesteld bent op luxe (dus auto met privechauffeur en rechtstreekse vlucht KLM/Delhi). Erg knap dat je met jouw manier van informatievergaring een realistisch beeld hebt hoe het hier is. In het kort samengevat je komt over als een blaaskaak die het eigenlijk allemaal al wel weet. Verder ….. I rest my Case!"
Thomas, de door jou genoemde website heb ik, naast diverse andere sites, in een eerder stadium gelezen.
Indertijd (begin maart) o.a om me ook te oriënteren op Vietnam, hoewel het al duidelijk was dat het dit jaar India zou worden. Ik klik sowieso met regelmaat door op diverse websites met reisverslagen. Prachtig altijd die verhalen, foto's van andere mensen en naast de bekende reisboeken telkens weer een bron van inspiratie.
Waarom ik aan deze mensen/website een voorbeeld moet nemen, begrijp ik niet helemaal. Als ik zo beetje lees, dan zie ik op de landen na niet zo heel veel verschillen met mijn/onze vakanties en o.a. de door jou aangehaalde Driek en Kwep en/of andere reizigers.
De door jou genoemde rechtstreekse KLM vlucht is overigens de goedkoopste vlucht (rond de 585 euro) die wij vorige maand konden boeken op het door ons gewenste tijdstip. Op een onmogelijke vlucht van Aeroflot na, die op moment van boeken slecht een paar tientjes goedkoper (rond de 555) was. De rest van de vluchten was een stuk duurder en had vervelendere vertrek en aankomst tijden.
Al zou ik overigens enkel Business Class/ 5*hotels etc etc luxe willen reizen, het is mijn geld en mijn keus. Wat dan nog. Laat mensen daarin in hun waarde.
Rondje Rajastan wordt door veel mensen met een auto (in India nagenoeg altijd inherent aan een privéchauffeur) gedaan.
Rest van de reis gaat het gewoon per (nacht)trein en bus en hier en daar ook waarschijnlijk Riksja's + taxi's (o.a op basis van zaken die ik hier en elders heb gelezen).
Die zaken maken me dus in jouw ogen een blaaskaak die blijkbaar van luxe houdt?
“Groepsvee” is een bewoording die jij in je mond neemt. Of ik wel niet groepsreizen maak, doet m.i. niet terzake. Maar als je het echt wil weten. Jawel hoor. Die hebben we ook in het verleden met veel plezier gedaan. Er zitten voor- en nadelen aan, zoals bij elke reis/keuze/land. Ik heb me er in ieder geval nooit voor geschaamd om een groepsreis te ondernemen en zal als er in de toekomst weer een groepsreis komt (waarschijnlijk in de nabije toekomst Japan) ook niet doen.
Je geeft in een eerder antwoord aan dat je een land moet nemen zoals het is. Dat is nu net de reden dat wij inmiddels, indien mogelijk (taal, regime etc) liever geen groepsreis willen maken. Onze ervaring is, dat je te vaak als groep ergens langs geloosd wordt en niet altijd een goed beeld krijgt van het echte land, in hoeverre dit überhaupt als toerist mogelijk is.
Op een groepsreis zijn wij in ieder geval nog nooit in bijv. een supermarkt terecht gekomen.
Geen idee hoe andere mensen hun informatie over een mogelijk vakantie land bij elkaar sprokkelen.
Maar naar mijn bescheiden mening is het lezen van diverse reisgidsen, reisboeken, internetpagina's met reisverhalen van eerdere reizigers, forums en prikborden zoals hier behoorlijk gebruikelijk.
Het heeft ons de afgelopen reizen altijd een realistisch beeld gegeven wat we kunnen verwachten in een land, wat we vooraf dienen te regelen en te kopen, zullen gaan meemaken.
Ik vermoed, maar kan dat enkel achteraf met zekerheid zeggen, dat dat voor India niet anders zou zijn.
Ik/wij pretendeer/pretenderen hier zeker niet alles te weten.
Als dat het geval zou zijn, dan zou ik de vraag over de supermarkt hier niet stellen.
Overigens ben en blijf ik van mening dat een prikbord als dit voor vragen is bedoeld.
Echt (ervarings) “deskundige” ben/wordt je als je in een land regelmatig komt of woont.
Ik zit echter ook niet te wachten op de basis informatie die ik in een eerder stadium al heb verkregen/ervaren.
Dat ik door het stellen van deze vraag in jouw perceptie een blaaskaak ben die niet als ‘groepsvee’ gezien wil worden, die van luxe houd en alles eigenlijk al weet, tja dat is dan (helaas) zo.
Ik schreef het al eerder, blijkbaar heb jij schijnbaar wantrouwen in de goede bedoeling / oprechtheid van mijn vraag.
Dat zal ik denk ik ook niet kunnen veranderen. Wat mij betreft blijf je dit (overigens onterecht maar dat terzijde) denken.
Wat ik dan niet begrijp, waarom je als je dit vindt/denkt dan een zinloos antwoord geeft waar niemand, ik dus ook niet, iets aan heeft en waarvan jezelf ook aangeeft dat het cynisme is.Nogmaals geef dan geen antwoord.
Ik zocht een serieus antwoord op mijn vraag op een prikbord wat daarvoor is.
Inmiddels heb ik met dank aan Erik, Rob en InekeM voldoende informatie op mijn vraag gekregen.
Frank,
Een paar jaar geleden had onze lieve Herna al dezelfde vraag.
Zij zit niet meer zo vaak op dit prikbord.
Onze wonder-google-master Erik kan alles voor je vinden.
Zelf had ik ook wat gegoogled en kwam de SPAR in India tegen.
Op dit prikbord maak ik vaak grapjes over de SPAR bij mij om de hoek.
Dat de SPAR in India zit was ook voor mij nieuw.
Die flash mob in Gurgaon vind ik zelf fantastisch.
Dat doen ze hier in het winkelcentrum Paddepoel nooit.
Rob
Frank
Ik begrijp niet dat je ook nog ingaat op die ongelofelijke zeikerd van een Thomas , dat is weer zo,n figuur die voor een ander bepaalt wat de beste manier van reizen is om India te gaan zien , al wil je 1e class naar India daar in 6 sterren hotels verblijven , iedereen bepaalt zelf hoe hij India wil gaan zien . Die Thomas zal wel zo'n stinkende hippie zijn die op zn slippers en 1 setje kleding India aan het verkennen is , de Indiërs hebben zelf ook hun buik al vol van dat soort nep figuren .
Fijne vakantie in India ben net zelf terug en het was weer een beleving .
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?