leuk project vrijwilligerswerk gezocht uttarakhand of him. pradesh

• quota

Hallo allemaal

wij zoeken nog 1 of twee projecten waar wij als vrijwilligers kunnen werken. 1 a 2 mnd per project.

Wij zijn met zijn drieen. Ikzelf mijn vrouw en een zoon van 17.

Normaal komen we onderweg wel wat tegen maar mogelijk weet 1 van jullie een goed doel of project die wel wat extra handen kan gebruiken.

Wij reizen vanaf volgende week tot augustus door voornamelijk noord India en wel Uttarakhand en Himachal Pradesh.

Specifiek richting de plaatsen: haldwani, nainital, haridwar, mussoorie, shimla, mandi, dharamsala. Of in die omgeving.

Wij werken in zowel scholen (Engels) als in weeshuizen of huizen voor ouderen. Maar ieder ander project is mogelijk welkom.

Behalve als leraar kunnen wij werken in een zorgomgeving. Verpleegkundige zorgachtergrond en opleiding. Ervaring met het werken met kinderen (ook probleemkinderen).

Oh ja … nog wel belangrijk — Ik doe nooit iets via een organisatie op dit gebied. Die hoeven dus niet te reageren.

Grtz Q

• Senna

Kijk eens om je heen in Nederland…..

• quota

@ Senna daar heb ik echt helemaal niets aan. Mogelijk beter om voor je te houden.

• Rob

Quota,

Ben je op de hoogte van het feit dat 1 a 2 maanden vrijwilligerswerk doen met kinderen in een weeshuis slecht is voor hun pedagogische ontwikkeling?

Rob

• Khan

Ik zou de vragensteller willen adviseren om op dit forum te zoeken naar eerdere discussies over dit onderwerp. Dat geeft enig inzicht in de reactie van Senna.

Zelf ben ik na inside ervaringen met het verschijnsel “weeshuis” in India zeer kritisch geworden. Weldadigheid in India is big business.

• Thomas

Helemaal mee eens Senna !!!!!!!!!!!!!!!!

Groeten Thomas

• Lisette

Hi Quota

Ik hoorde laatst van een interessant project in Dehra Dun waar men straat kinderen opvangt en verder helpt in het leven.

Maar helaas, geen naam of contactgegevens. Misschien schiet de naam me nog te binnen, dan laat ik het je weten.

Dehra Dun is niet zo groot voor Indiase begrippen, “slechts” 500.000 inwoners, dus als je daar ergens rondvraagt kan iemand je misschien helpen.

Ik weet zeker dat zij blij zullen zijn met wat extra hulp voor een paar maanden.

Op internet kwam ik ook dit tegen: http://www.hope-project-india.nl/pagina22.html.

Geen idee wie of wat het is, maar hier kun je wellicht ook terecht.

Ik ben zelf over ca. een maand in dat gebied, dus als ik nog iets tegenkom laat ik het je weten.

Groet

Lisette

• quota

@ Lisette dank je wel. Wij komen daar in de buurt en kunnen dit soort projecten vanuit nepal en cambodja.

Zullen er zeker gaan kijken.

Verder had ik gehoopt dat dit forum meer normale info zou opleveren. Jammer.

Ik reis al 30 jaar met mijn gezin en hoop vanuit een positieve en oprechte houding nog wat bij te dragen voor onze medemens. Ik ben gen nitwit en weet wel wat er zo al te koop is.

Ik kan best wel tegen een funreply maar dit slaat nergens op

Q

• kees m

quota,

ben het eens met senna en khan.

Dit zijn normale reacties als je je zou verdiepen in het leven hier.

Jaren geleden kwamen we met kleren, die we verzameld hadden bij n mother Theresa huis.

We konden wel even kijken , de kleren werden in n hoek gefl………., ze hadden liever geld

Kennissen van ons waren Delhi bezochten een tehuis van hun adoptiedochter.

Hadden inzameling gedaan om allerlei dingen te kopen voor het geld.

Het hoefde niet , want ze hadden genoeg.Het GELD konden ze wel achterlaten

Laat India eens proberen om aan de basis te werken ipv alsmaar wapens van Rusland te kopen. en proberen om erbij te horen qua economie.

Ja voor WIE, de TOPLAAG die het geen moer interesseert hoe de mensen in de straat moeten rondkomen en kinderen in n ziekenhuis doodgaan(9) , omdat er geen ramen inzitten (Odisha dec 2011)

Politieagenten , die in Goa achter de verkoopsters aanjagen , om wat bij te verdienen ipv op verkeer,hygiene en nog veel meer dingen te letten

Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar daar schiet je inderdaad niets mee op.

Doe lekker je ding voor je eigen gemoedsrust (kun je ook in Nederland doen , hoor) en dan roepen hoe goed je doet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nee wij doen hier niet meer aan mee

Klinkt hard, maar zijn dit echt niet, hoor

grjes Kees M

• Thomas

Hoi Kees,

Zo te lezen ben je wel toe aan twee rookworsten van de Hema!!!!!!

Tot 8 maart!

Groeten Thomas