Visum ellende!

• Ineke M

Hoi Anna,

Tja, dan heb je niets aan een businesvisum. Was nog een oplossing geweest, omdat je die wel voor langere tijd kan krijgen.

Ik heb zelf 2 x geprobeerd om een half jaar (toeristen) visum te krijgen.

De eerste keer had ik de tickets van de eerste reis bijgevoegd en een brief waarin ik uitlegde dat ik 3 maanden later weer zou gaan.

Ik kreeg toen zonder verdere uitleg gewoon een 3 maanden visum.

Deze keer heb ik al beide tickets bijgevoegd zonder verdere toelichting erbij en kreeg direct een 6 maanden visum. Duurde ook niet langer dan het 3 maanden visum van mijn man. Vandaar dat ik me afvroeg of zo'n brief wel nodig is, of juist niet in de weg staat.

succes met de procedure,

Ineke

• kataraja

Mijn Italiaanse buurvrouw heeft in samenwerking met een yoga centrum in rischikesch een studie visum voor 5 jaar aangevraagd, het is nu in behandeling, op de ambassade in Bangkok.

Ik laat jullie weten hoe het afloopt.

• kataraja

Ik heb nog even doorgevraagd over dat visa, het schijnt het zelfde visa te zijn als de buitenlandse Hare Krishna mensen gebruiken.

• Anna

Tja, maar zie daar maar eens aan te komen als je geen eigen bedrijf op wil zetten en geen Hare Krishna bent.

Ik zou in ieder geval dolgelukkig zijn! Wat zou dat een hoop stress en geld besparen.

Groetjes Anna