Hotels zelf regelen en chauffeur ter plekke in Zuid-India?

• Annet

Aquila,

dat is precies het hotel dat ik bedoelde, lijkt me echt superleuk.

Vraag blijft, kun je zelf je hotels tevoren boeken en dan een chauffeur vinden die je de hele route wil rijden? dus begin en eind in Bangalore en ons dan naar al die plaatsen tussendoor brengen?

• Rob

Annet,

Als ik het goed begrijp hebben jullie het aanbod gecancelled.

Ik heb net je privemailtje gelezen over die persoon.

Wat ik daar nu weer van moet denken weet ik echt niet.

Betrouwbaar of niet, deze persoon spreekt mij niet aan.

Zelf denk ik, probeer in Bangalore een reisbureau te vinden.

Leg je plannen voor en vraag om kennismaking met de chauffeur.

Heb je daar een goed gevoel bij, gewoon maar uitproberen.

Spreek alles helder af, zwart op wit, en wees niet al te wantrouwig.

Iedereen is op je geld uit, dat hoort er nu eenmaal bij.

In India ben je in eerste instantie een wandelende portemonee.

(en volgens Kataraja ook in tweede en derde instantie, als ik hem goed begrepen heb)

Rob

• Annet

We hebben het inderdaad gecancelled. En ik zat net nog e.e.a. door te kijken. In zowel de aanbeveling van de vrouw op IndiaMike als in de emails met het aanbod komt vele keren het gebruik van & voor, veel te vaak. Het lijkt er verdacht veel op dat het door dezelfde persoon is geschreven…..

• Rob

Annet,

Ik blijf voorzichtig zijn om iemand wel of niet betrouwbaar te noemen.

De PR van deze meneer heeft voor mij een hoog lachgehalte.

Misschien is het een goedbedoelend iemand.

Of een mislukte goeroe?

Rob

• Thomas

Hoi Annet,

Sorry voor mijn late reactie op jpuw vorige vraag. Hi Tours heeft een bureau in Mammalapuram maar ook oa in Delhi en in Europa (Engeland/Frankrijk/Duitsland). Ik heb je Mammalapuram aangeraden omdat het het dichtste bij Bangalore ligt. Hi Tours regelt trips door heel India heen. Ze zijn zaterdag van 0900 tot 1400 telefonisch bereikbaar en op maandag t/m vrijdagvan 0900 tot 2000 (alle tijden in IST). Heb sinds 2002 tot op heden diverse trips via hun gedaan door heel India maar ook bijv in Sri Lankha, ze kwamen altijd hun afpraken na, gaven een goede prijs/kwaliteit verhouding en zijn flexibel in het wijzigen van route etc als je daar om vraagt.

Groeten Thomas

• KeesS

Annet, verder niet zeuren en gewoon op vakantie gaan. Evt. de LP meenemen, een landkaart, en ter plekke een chauffeur en auto regelen. Niet dat hele traject wat je beschrijft maar gewoon relaxed.

• johan1

Ik zou ook maar 1 nacht in Madurai blijven. dat is genoeg. Het gaat om de tempel en het leven op straat in de avond. Verder is er niet zoveel.

• kataraja

Sluit me bij Johan aan, aangezien je maar beperkt tijd hebt is 1 nacht genoeg in madurai. Ik zou wel de volgende ochtend proberen om een uur of half 6 in of bij de tempel te zijn ik vind de vroege ochtend mischien nog wel mooier als de avond.

Ik schreef wel munnar niet over te slaan maar ik meende op de route naar madurai, je hoeft er niet per see te overnachten, want weg er naar toe is fantastisch, de reis is het doel!!

Groet kat.

P.s. Rob, waar heb ik dat geschreven??

(en volgens Kataraja ook in tweede en derde instantie, als ik hem goed begrepen heb)

• Rob

Kataraja,

Dit heb je niet letterlijk zo geschreven.

Het is mijn vrije vertaling/interpretatie van jouw opmerking over dat India een harde samenleving is, et cetera.

Volgens mij bedoelde je ook zoiets.

Of heb ik dat niet goed gelezen/begrepen?

Rob

• Matthijs

Wat een belangrijke bijdrage lever je weer eens aan dit forum……..beetje invullen…..

Matthijs