Op de website IndiaMike werd door een vrouw uit Dubai een gids aangeraden die haar bijzondere minder toeristische plaatsen had laten zien. Zijn emailadres werd genoemd. Ik nam contact met hem op en na wat heen en weer mailen (hij was steeds erg traag) hadden we na een aanvankelijk veel te groot aanbod voor ongeveer heel zuid-india, een mooie tour die paste in 2 weken. Er werd een prijs genoemd voor vervoer van 45000 en de rest met alles erop en eraan (hotels, tours, eten, massage, boottocht enz.) van 85000. Redelijk aan de prijs maar gezien het bijzondere vonden we dat het wel kon. Wij reageerden op 18 november dat we pas in India zouden betalen en dan steeds tijdens de reis een deel van het bedrag en dat we wat ruimte wilden om e.e.a. te skippen bij vermoeidheid of ziekte. Daarna hoorden we niets, toegezegde foto's bleven uit. Gebeld met de gids en hij zei erg druk bezig te zijn om alles goed rond te krijgen, leek wat geí
ïrriteerd. Vandaag komen er twee mails vanaf een nieuw emailadres met foto's van diverse accommodatie en een derde ‘urgent’ mail met de volgende tekst:
I had already sent complete set of pictures to your interest & my imagination.
After much thoughts & running around I had come up with 100% tailor made holiday to Kerala, Tamilnadu & Karnataka. Like I told you before,
my passion is in traveling & I personally believe one has to experience the culture & places rather than just visiting them.
As it's peak season, lot of high end properties are already at full occupancy, hence I will be requiring an advance payment of Rs.50000/-
as early as tomorrow to Pre book the premise of staying plus I will be requiring another Rs.50000/- on the second and balance Rs.25000/-
before departure on 15 th December.
I don't believe in cutting corners & I hope we have enough time and energy to experience all the hidden gems through the off beaten track.
Anticipating an early reply & action.
Sincerely
naam van de gids
Volgens mij is dit oplichterij en zullen we het zelf moeten gaan regelen. Twee andere aanbiedingen van touroperators heb ik inmiddels afgezegd. Ik vlieg op 30 november naar Bangalore.
Graag reacties.
Is het goed te doen ter plekke een auto met chauffeur/gids te regelen? Gezien de krappe 2 weken wil ik niet al te veel tijd kwijt zijn met regelen van openbaar vervoer met de trein e.d.