tips over het eten in India

• VideJo

Was vorig jaar op reis met iemand, die in 2008 in Delhi een pacemaker heeft gekregen. Toen hij ter controle in Nederland naar het ziekenhuis ging, was men verbaasd. Dat nieuwe type pacemaker hadden ze nog niet in Nederland. En oh ja de service in het ziekenhuis in Delhi was fantastisch. Hij had zelfs een persoonlijke bewaker voor zijn deur.

• kataraja

Johan en Jo, jullie hebben gelijk, sommige dokters en ziekenhuizen zijn zeer goed in India. Maar wat jullie aanhalen is dus echt niet de norm. Als je het kan betalen is het

allemaal goed geregeld, maar dat gaat natuurlijk niet op voor de gewone Indier. Jo ik geloof je ongetwijfeld dat de service en in Delhi fantastisch was, maar ik weet ook zeker dat dit een dure kliniek was, en waar het overgrote deel van de bevolking niet naar binnen komt.

Kataraja. Ik betweter, jij betweterd, wij betweteren.

• VideJo

Ja, gelukkig komen wij als buitenlandse toeristen (meestal?) in een dergelijk kliniek terecht en niet in een gewoon ziekenhuis voor de mensen in India

Vorig jaar blesseerde mijn vrouw zich, doordat zij struikelde over een ongelijke traptrede in ons hotel in Hassan. Haar ringvinger (met de trouwring er nog aan) werd gedurende de nacht zo dik, dat hij paarsachtig blauw was. Die mensen in het ziekenhuis daar konden de ring er niet af krijgen. Het is gelukt, door het neefje van de chauffeur in te schakelen, die een piepklein werkplaatsje had, als zilversmid. Met sleutelvijltjes. Maar voor hij er aan begon, moesten we wel even wachten, tot hij naar de moskee was geweest. Want God gaat voor hè?

• Mr Bojangles

de dokter die mij beter maakte is niet echt zo'n dokter maar inderdaad voor de normale Indier:

Jaisalmer, ingang naar Monica restaurant, 3 ‘deuren’ verder in die straat.

ik heb zijn recept bewaard. iedere keer dat ik daarna ziek werd, hup naar de apotheek met dat recept. ;-)

• johan1

hoi Annet, je bent nu zo een beetje terug in Nederland. Is het meegevallenH

• Annet

Hi Johan, het is prima bevallen, lekker gegeten, kregen de tip om bij the Indian Coffee House te gaan, Beriyani. Verder een beetje op ons gevoel restaurantjes uitgezocht. Curry, naanbrood, tandoori chicken tika, 2x verse vis gekocht en laten bereiden (Kochi). We zijn niet ziek geweest. Ik vond India erg mooi, wil zeker terug. We hebben het allemaal best luxe gedaan met auto met chauffeur en luxe hotels en dat kon best wat eenvoudiger. Met de trein lijkt me ook prima. Er waren heel weinig westerse toeristen, dat viel de Indiase mensen zelf ook op. Bij de grens tussen Kerala en Tamil Nadu waren onlusten ivm een dam en daardoor moesten we 10 uur omrijden. We belandden toen midden in een festival, echt geweldig! Ik denk wel dat Zuid en Noord heel verschillend zijn. Chai vonden we ook erg lekker en mijn man nam nogal eens een King Fischer biertje.

• erik

Mooi dat je hebt genoten! En het is Kingfisher, (de ijsvogel) en niet koning Fischer, de schaakgrootmeester :):)

• johan1

het blijft lekker

• Sundri

En het is biryani en niet bariyani… ;)

• girlydutch

Wij vertrekken 6 april naar Noord India.

Ik vind koriander echt vies…….

Zijn er genoeg gerechten zonder dit kruid te vinden ??

Of word het echt overal in gebruikt ?