tips over het eten in India

• Ineke M

Ja klopt, de uien horen er ook bij. Was ik nog vergeten.

Zelf moet ik er niet aan denken om uien te eten als ik ziek ben, maar zo denken de bacteriën er ook over en die vluchten dus kennelijk voor de uien.

Ineke

• kataraja

Erik, dat van die borrel heeft mij eens een arts aangeraden. Hij zij dat een wodka voor de maaltijd alle eventuele bacterien dood die in de maaltijd zitten. Ik ben niet zo'n dokter liefhebber maar aan dat advies heb ik mij gehouden.:)-D

Groet Kat.

• erik

Doe mij ook zo'n arts :) Ik hou het bij de Indiase whiskey, en ben nooit ziek dus wie doet me nog wat :)

• natasja

hoi,

valt best mee we hebben bijna 4,5 week door zuid india geraced en bijna nergens last van gehad !!!

natasja

• Sundri

Ik drink dus echt geen cola. Dat is pas echt rommel. Zit ook geen zout in en dat is juist het belangrijkste ingredient van ORS. Cola word je dik van, je krijgt er door het zuur osteoporose van en het is om diezelfde reden uiterst slecht voor je gebid. Maar ik kan me voorstellen dat anderen hier anders tegenaan kijken.

• Sundri

Waarschijnlijk ben je nooit (meer) “ ziek”, omdat je al zo vaak in India en/of andere tropische gebieden bent geweest. Sinds 1999 reis ik in India. jaarlijks 1 of 2 keer. Tot 2006 werd ik soms ziek (je weet wel, diarree en overgeven, enzo). Sinds die tijd niet meer. Nu woon ik in India, drink het Indiase drinkwater (dus geen flessenwater) en wordt daar niet meer ziek van. Je bouwt weerstand op tegen tropische bacterien net als een klein kind, die in z'n jonge leven vaak verkouden en ziek is, maar vanaf circa de kleuterschool niet meer, omdat die weerstand heeft opgebouwd.

• Sundri

In Zuid India word je ook minder snel ziek. Daar is in het algemeen meer water en schoner water. En de oorzaak is toch meestal het water.

• Mr Bojangles

massala dosa, veg pakora, spinache soup, slice (mango drink)

en als je echt in een goed (chic) restaurant zit natuurlijk de: chicken tandoori. anders sowieso geen vlees eten.

Voor het beste Indiase eten moet je helaas niet in India zijn maar in Londen. ;-)

en als je ziek wordt: ga meteen naar een plaatselijke dokter, die maakt dat dagelijks mee. ga niet zelf lopen hobby'en met ORS of wat dan ook. Je krijgt 3 of 4 medicijnen en volgende dag ben je al bijna beter.

• Sundri

Tenzij je echt ziek bent (dus geen voedselvergiftiging): ga juist niet naar de dokter, want je wilt niet weten wat voor rommel ze daarvoor in India voorschrijven. Niet alleen alle slechte maag- en darmbacteriën worden om zeep geholpen, maar ook alle goede. Duurt maanden voordat je lijf dan weer echt op orde is! Jongelui: dokters hebben “medicijnen” gestudeerd, hoe meer ze daarvan kunnen verkopen hoe meer patiënten ze zullen hebben en houden. Allemaal handel! En dat geldt voor alle allopatische dokters, ook in NL. Dusse gebruik hun diensten als het echt nodig is en niet voor een simpele voedselvergiftiging in een gezonde volwassene. Maar goed, ieder z'n eigen keuze, natuurlijk. Ik heb nooit die pillen gegeten, die de dokters hier in India me voorschreven. Nu heb ik inmiddels zoveel weerstand opgebouwd tegen de tropische bacteriën, dat ik de afgelopen 5 jaar er niet meer ziek van ben geworden. Door het niet slikken van die rommel, maar m'n lijf op een gezonde manier te laten uitzieken, heeft m'n lijf juist weerstand opgebouwd. En ik drink nu het Indiase drinkwater (dus geen flessenwater). zelfs hier in Delhi en word daar niet meer ziek van.

• johan1

ik ben al jaren, maanden in India en mijn ervaring met de gezondheidszorg “de dokters, de tandarts en ziekenhuizen” zijn zeer goed. Hier neemt men tijd voor je. de diagnose die is gesteld met een ziekte die ik toen had was correct en niets te veel medicijnen