chennai/madurai

• natasja

hallo,

weet iemand een leuk hotel/guesthouse (niet te duur natuurlijk) in chennai en madurai?

groet natasja

• kataraja

Natajsa, als ik jou was zou ik lekker in mammalapuram (60km zuidelijker)blijven in plaats van madras. Aan strand van mammala liggen diverse leuke en goedkope hoteletjes/restaurantjes.

Madurai, mijn favorit hotel sree devi, lekker kort bij de tempel en bij zonsopgang een fantastische uitzicht op de gouden koepel.

Groet kat.

Ps je gaat toch hopelijk ook Thanjavur als je die hoek bezoekt?

• natasja

dat weten we nog niet. we moeten naar chennai omdat daar het vliegtuig vertekt naar andaman!!!!!!!!!!!!!!!!

• Sundri

Natasja, verblijven in Mamallapuram is een prima advies van Kataraja. En geen zorg over van-naar het vliegveld in Chennai. Je kunt voor het luttele bedrag van circa Rs 1100 een taxi nemen van Mamalla van-naar Chennai.

• natasja

we zullen het meenemen in de planning. we land op bombay en vliegen door naar trivandrum reizen naar kerala voor o.a. de backwaters dan gaan we door naar madurai en kodaikanal en dan moeten we nog een route bedenken richting chennai. maar weet niet of we alles moeten plannen.

• kataraja

Hoi natasja, je schrijft dat je route nog niet echt vast ligt. Ik ken vrij TN vrij goed en als ik zou mogen adviseren, dan zou ik kodai overslaan, en meteen naar madurai door reizen, dan via tiruchchirrallpi (absoluut niet overslaqan mooie tempels en mooie oude binnenstad) naar thanjavur, chidambram , naar mamalla door reizen.

groet Kat.

• natasja

hoi kat,

waarom niet naar kodai?

• kataraja

Hoi natasja,

Waarom wel? Laat je niet van de wijsfbrengen door mij, maar buiten ( op motor)de rit er naar toe vond ik er geen hol aan. De plaatsen die ik aangaf hebben meer met het “echte” zuid India te maken.

Maar nogmaals laat je niet gek maken als je naar kodai wilt ga er lekker naar toe, neem wel een trui mee het kan er behoorlijk koud zijn.

Groet.

• natasja

kodai leek ons mooi vanwege de natuur!

nog 3 weken en dan zijn we in bombay!!!!!

• Thomas

Hoi Natasja,

Ik ben het met Kataraja eens betreffende Kodaikanal, ben er zelf twee keer geweest. Vond het de 1e keer niet bijzonder, inderdaad koud weer, een general power cut van drie dagen etc en weinig bijzonders te zien of te doen maar idd de rit omhoog en weer terug, erg leuk en woest. Heb het een paar jaar later nog eens een herkansing gegeven maar nog steeds hetzelfde dus.

Besteed de dagen die je daar mee uitspaart maar beter in bijv. Mammalapuram of Trichy.

Groeten Thomas