Hotel in Mumbai

• Daniella

Hi allemaal,

Ik ga in november naar India en wil de eerste dagen even acclimatiseren in Mumbai.

Voorheen (is al wat jaartjes geleden -2005 was mijn laatste reis) verbleef ik altijd in hotel Shelley's, maar dat hotel kan ik online niet meer vinden.

Kan iemand mij helpen aan een goed alternatief in Colaba?

Via Lonely Planet kwam ik op Hotel Harbour View, maar ik kan middels die site mijn kleintje van 3 niet meeboeken (optie staat er niet eens tussen, echt een minpuntje) en ik kan het hotel ook niet zelfstandig benaderen voor een reservering, omdat er altijd een tussenpersoon is die (natuurlijk) extra cashed.:-s

Alvast bedankt voor het meedenken!:-)

Mvg,

Daan

• kataraja

Kan mij eens iemand uitleggen wat er leuk aan is, om al vanuit Nederland, hotels trein kaartjes,enz enz te regelen??

Op die manier zou voor mij de “lol” van het reizen eraf zijn.

Kataraja

• Paul Broekman

Ik zou naar de YWCA gaan. Dat is een goede plek, zeker als je een kamer aan de achterkant krijgt met balkon. Erg grappig uitzicht. Dat vooraf betalen valt wel mee in de praktijk. Wel op tijd boeken. Goede service, het klinkt wat truttig maar je zult merken dat het een bijzodere goede plek is! (ook voor echtparen, niet voor mannen alleen)

Vooraf boeken van hotels is in bombay niet onverstandig. Er is een ondercapaciteit en soms kun je bij te laat aankomen en niet geboekt te hebben in een hotel slapen dat niet bepaald aan je verwachtingen voldoet. Zo overkwam mij eens. Ik sliep in een hotel waar de ratten over me heen liepen, de kamers aan de bovenkant open waren voor vetilatie (het was een lange pijpela opgedeeld in kamers) met alle geluiden van dien en de enige wc? (…)

• Aquila

Ja, het Shelley's hotel. Gave plek was dat. De laatste keer dat ik in Mumbai was, waren ze op die plek de zaak aan het verbouwen. Geen idee of dit weer terugkomt als een hotel. De locatie schijnt daar nogal duur te zijn.

De laatste keer geslapen in Bentley's. Ligt vlak achter Shelleys. Is me goed bevallen.

Aquila

• kataraja

Paul die dingen die jij beschrijft, vind ik cool. Luxe heb ik thuis genoeg, af en toe afzien in India, dan waardeer je alles wat je thuis hebt weer meer.

Ik heb een paar keer overnacht bij salvation army in coloba, niets mis mee.

Mvg Kataraja

• Rob

Kataraja,

Hotels reserveren in India is meestal niet nodig / wenselijk.

Een aantal jaren geleden vloog ik op Mumbai en had daar wel een guest house gereserveerd.

Via internet gevonden en per e-mail gereserveerd.

Vanaf het vliegveld gingen we daar met een taxi heen.

Na lang zoeken kwamen we midden in de nacht bij dat guest house terecht.

Wat bleek: ze hadden mijn e-mail niet ontvangen, er lag al iemand anders in mijn bed.

Maar niet getreurd: de eigenaar had nog meer panden in bezit.

Waaronder een leegstaande familiewoning twee straten verder op.

Die woning werd verbouwd, de hele vloer in de woonkamer was opengebroken.

Overal stonden zakken met cement, de open keuken zat onder het stof.

Tussen die zakken cement stond een grote zitbank met kapotte veren.

Dat appartement had twee slaapkamers met elk een eigen douche/toilet.

Toen ik zag dat er ook nog een bed stond heb ik het gelijk als alternatief geaccepteerd.

Op Schiphol had ik voor de zekerheid wat blikjes Heineken gekocht.

Die kwamen goed van pas zo laat op de avond in the middle of knowhere in Mumbai.

De flush deed het nog, het water was niet afgesloten.

Rob

• Daniella

Bedankt Paul en Aguila!:-)

Ik zal eens kijken.

@ Kataraja: Wellicht was je iets te vol van je eigen verhaal om mijn post goed te lezen? Weleens met een kind van 3 gereisd?

Na al die avonturen in India, ben je in ieder geval niet je ‘westerse’ ego verloren (afzien in India…pfff, ik word zo moe van dat soort gelul.) en dat is dan weer jammer.

Ik merk dat ik er echt een beetje pissed van raak als mensen het nodig vinden om een forum te misbruiken om hun eigen zegje te doen ipv een vraag beantwoorden.

Voor die mensen: Wellicht moet je eigen post starten; Reizigers afzeiken die het anders doen dan ik!

Of ;Wie is er geintresseerd in mijn sterke verhalen over mijn reis naar India of ‘god knows where’?

Maar.., misschien ben ik wel nodig toe aan vakantie;-).

mvg,

Daan

• kataraja

Daan,

Mijn welgemeend excuus, ik heb er overheen gelezen dat je met een kleintje van 3 onderweg bent, toch maar eens wat beter leren lezen voordat ik begin te keffen.

Maar mijn standpunt ten opzichte van alles regelen vanuit nederland blijft het zelfde, lijkt mij een verschrikkelijke manier van reizen. Maar goed ieder het zijne.

Afzien in india, ik ben het tegenovergestelde van een gemiddeld persoon in nederland, die werken een heel jaar, heben het niet zo breed, en willen luxe op vakantie. Ik werk niet, leef in luxe, en dan vind ik het leuk om een beetje “af te zien ” in india.

Mvg Kataraja

ps Ik vind niet dat ik je afgezeikt heb, en mijn ego nog niet verloren, dan zal het ook wel niet meer gebeuren ik woon al meer dan 9 jaar in Azie.

• Paul Broekman

Het klopt dat ik wel eens van die decadente types ben tegen gekomen die trots zijn op hun afzien. “Kijk mij eens kunnen ontberen” en daarmee hun welvaart tonen.

Kiezen tussen willen afzien en moeten afzien is een wereld van verschil. De kloof tussen rijk en arm.

• Rob

Kataraja,

Doe doe je dus wel vaker op dit prikbord:

Niet goed lezen, gelijk beginnen te keffen, om vervolgens je excuses aan te bieden.

Zelf kan ik ook confronterend / irritant reageren, maar dat is bijna altijd weloverwogen.

Ook in mijn off topic gezwets zit altijd wel een verborgen boodschap.

Ik hoef dan ook meestal geen excuses aan te bieden.

Onderhand ben ik wel aan jouw reacties gewend, maar dit slaat alles.

Dat je als rentenier Swiebertje in India gaat spelen.

Je valt voor mij compleet door de mand.

Rob

http://www.youtube.com/watch?v=5wjGc1zGWBc

Swiebertje in India