Lastig route te plannen

• jjg

Dank je wel Rob!

Het zal denk ik ook wel meevallen wat betreft de moesson in deze periode. Maar dat kan je natuurlijk nooit van tevoren weten. Elk seizoen is anders. Zie de zomer in ons land dit jaar.

Ik heb al wel een route voor een deel samengesteld.

Deze zal ik van de week wel even voorleggen.

• Sundri

Goed idee. Goa komt in oktober weer “op gang”; winkeliers, die 's zomers weg zijn, komen in oktober allemaal weer terug. Ook begint b.v. de Saturday nite bazar weer in oktober.

• jjg

Goed om te weten Sundri! Dank.

Punt is alleen dat ik 26 Sept in Mumbai aankom, en daar de 29e weer vertrek. Wellicht wat kort, maar lijkt me prima. Wil daarna graag een rustigere omgeving. Het plan is om naar Palolem/Magdaon te gaan. Maar dat is dus wellicht wat vroeg int seizoen.

Andere optie is om vanuit Mumbai naar Hampi te gaan, maar de eerstvolgende trein daar naartoe gaat pas de zaterdag na aankomst. Betekent dus een hele week in Mumbai te verblijven. Zie ik niet zo zitten. Wellicht onterecht. Maar ik ben de drukte aldaar dan wel even beu, verwacht ik…En qua kosten komt dat ook niet zo goed uit.

Dilemma voor me.

• Rob

JJG,

Ik ben 10 dagen in Palolem geweest eind juli/begin augustus.

Dat noem ik vroeg in het seizoen.

Eind september / begin oktober zal het vast wel drukker zijn.

Alsof dat dan zo leuk is.

Maak je niet zo druk, gewoon gaan.

Rob

• jjg

haha, je hebt wel een punt Rob.

Tis alleen dat ik vorig jaar zo ontzettend weinig medereizigers ontmoette, wat toch een deel van het plezier bepaalt, dat ik nu wat ‘voorzichtig’ ben.

• Panda

Je wou ook naar Poona? Vandaaruit heb je sowieso een bus naar Hospet(Hampi).Poona is met de trein vanuit Bombay goed te bereiken.Wel druk in de trein.Misschien kun je ook wel met de bus rechtstreeks vanuit Bombay.

Een eigenaar van een guesthouse/restaurant in Palolem had me ooit verteld dat hij de enigste was die het gehele jaar open bleef.Dus die is sowieso open.Je kunt ook een huis huren of een gedeelte ervan, in het laagseizoen zal dat geen probleem zijn.

Of gewoon bij mensen in huis.

Vanuit Palolem loop je zo naar Chaudi (had even de naam opgezocht op google maps).je loopt onder het spoorviaduct door met rechts ervan het treinstation.

In dit plaatsje passeren bussen naar Karwar (richting Gokarna).of vice versa.

Ik denk dat bussen van en naar Madgaon hier passeren.

• Rob

JJG,

Palolem is leuk hoor.

Juist doordat er wat minder mensen waren kom je gemakkelijk in gesprek met anderen.

Zelf ben ik 10 dagen in het Palolem Resort geweest, dat ligt vrij centraal.

Eenvoudige kamer voor 400 rupee.

Tuin restaurant aan het strand.

Op loopafstand zijn overal beach- en boomhutjes en restaurantjes.

In september/ oktober zal de prijs wat hoger zijn, maar dan nog zeer betaalbaar.

Don't worry.

Rob

• jjg

Dag.

Ik heb een idee van mn route. Aantal dagen ter plekke liggen nog niet vast, behalve in Mumbai. 3 Hele dagen aan het begin van de trip.

Mumbai - (Poona?) - Hampi ( bus? naar Guntakal, daar dan de trein naar Mysore ) - Mysore - Ooty - Gokarna - Palolem/Arambol(?) - Mumbai

Lijkt mij een mooie mix van steden/rust/natuur/strand?

Ik heb alleen mn twijfels over het stuk tussen Ooty en Gokarna. Dit is een behoorlijk end. Dus wellicht handig dit op te breken in 2 stukken aangezien er ( naar mijn idee ) geen treinverbinding is tussen deze 2 plaatsen. En busreizen in ( met name ) India hebben simpelweg niet mijn voorkeur. Maar er helemaal onderuit komen, zal ik niet doen. Heeft iemand tips over dit stuk?

In de 25 dagen die ik heb lijkt me dit geen race regen de klok?

• jjg

Kan iemand inschatten of het haalbaar is om Ooty ook nog mee te pakken? Of direct door vanaf Mysore richting Gokarna.

Mijn gevoel zegt dat het net teveel is..

• Panda

Met Ooty erbij lijkt me dat wel te doen.Je hebt zo te zien overal 3 vollle dagen om die plaatsen volgens je laatste route te bezichtigen.

Alleen zou ik dan na Gokarna waarschijnlijk geen ander strand bezoeken.Of een korte tijd in Palolem.Maar dat kun je op het laatst nog bekijken.

Zelf nam ik de nachttrein vanuit Hospet naar Bangalore en dan een andere trein naar Mysore.Die laaste treinrit heb ik een paar keer op dezelfde dag terplekke een treinticket voor gekocht.Waarschijnlijk kom je te laat aan voor de ochtentrein en zal het de middagtrein worden naar Mysore.

Ik zou vanuit Ooty een bus of taxi nemen naar Calicut en dan een trein richting Gokarna.