foto's voor visum

• johan

Nou, heb ik in het voorjaar in India een stel pasfoto's laten maken 3.5 x3.5 cm. heb ik niets meer aan. Een Engelse vriend had hetzelfde gedaan maar dan 5 x 5 cm want dat stond op de site van de indiase ambasade in Engeland. Mischien gaan ze unifom te werk. Alhoewel. Een standaard T-visum vanuit Engeland is 6 maanden (was 1 jaar) . Ik ken een Duitser die zonder problemen een 5 jaar toeristen visum kreeg, (maar dit is alweer een jaar geleden)

• Masala

Ik heb kort geleden een visum aangevraagd en ik had een standaard formaat pasfoto, met blauwe achtergrond. Niks over gehoord, misschien omdat mijn man Indier is?

De foto komt in je paspoort bij je visum, dat was nieuw voor mij.

• Ineke M

Net gebeld door de CIBT:

Alles is nu compleet, maar ze halen de 10 dagen niet…..ik vertrek 7 juli en mijn visum is 6 juli klaar…??

Tot nog toe altijd op maandag opgestuurd en donderdag weer retour. Kennelijk is de nieuwe procedure heel arbeidsintensief (td)

Ineke

• riez

Masala, dat ligt echt niet aan het feit dat je met een Indier bent getrouwd, dat ben ik ook. MAAR aan het feit dat eind me de regels voor de zoveelste x zijn verandert. Ik heb gebeld met vragen over de formulieren ergens half mei. Een 5tal dagen later wil ik gaan beginnen met invullen en verhip, serieus weer de regels anders. Weer gebeld en toen gaf ze ook het dringende advies om steeds de up dates na te kijken omdat er in korte tijd steeds weer nieuwe veranderingen zijn doorgevoerd. ALS (maar dat heb ik dus niet) ik een week eerder mijn visum had aangevraagd, had ik mijn 4 kids op dat visum kunnen laten bijschrijven, maar omdat ik dahct nog wel een week te kunnen wachten moet ik nu voor alle 4 de kids een apart visum aanvragen :-(. Wij hebben overigens nog helemaal niks gehoord, terwijl ik al dan 1,5 week geleden alles heb opgestuurd. t IS ehct voor het eerst dat ik een soort in spanning zit of t allemaal wel goed gaat komen. Wij gaan 11 juli weg, heb als uiterste datuk 7 juli retour geschreven, maar hoop toch echt dat t eerder in de bus ligt!

• riez

Ieuw, das wel erg krap Ineke! Bij ons staat er tot nu toe alleen dat t is ingediend bij de ambassade, niet wanneer verdere actie wordt ondernomen…

We belden ent trouwens met kennisssen van ons. Zij heeft vorige week visum aangevraagd voor haar en haar kids op 1 (!) formulier en de kids staan gewoon bij haar op het visum???????????????????? Ik begrijp er geen jota meer van! Ik kan nu ook nergens meer die info terugvinden, maar heb het meerdere keren nagevraagd en ik moest echt voor alle kids apart visum invullen en er stond ook echt dat alle kids op een apart visum in het pp vd ouder komen?! Ben benieuwd wat we terugkrijgen straks

• Masala

Dan heb ik net op tijd het visum aangevraagd zo te lezen, mijn kinderen hebben geen eigen visum.

• riez

Net voor de zoveelste x het visumburo gebeld en zijn worden er volgens mij net zo gek van als wij! Volgens haar is het wel zo dat de kids apart een visum moeten iun het pp vd ouder, maar gaf aan dat het echt een zooi is de laatste 2 weken bij de ambassade en dat er mensen zelfs hun vlucht hebben gemist omdat het pp niet terug was met visum vd ambassade. Volgens degene die ik aan de telefoon had is het ongelooflijk chaotisch momneteel bij de Indiase ambassade… welcome to incredible India :-) :-)

• Ineke M

Hmm, werd net gebeld door een vriendin die ook 8 juli vliegt. De visumdienst heeft haar zelfs 's avonds thuis gebeld….

Zij moest het formulier ook opnieuw invullen. Heeft ze nu gedaan en digitaal opgestuurd (dat werd aangeraden). Dat betekent dat de ambassade haar stukken pas donderdag heeft. Omdat zij 10 werkdagen nodig hebben om het te verwerken krijgt de visumdienst het dus de 7de retour. Er wordt nu niet gegarandeerd dat zij haar visum op tijd terug heeft. Balen……!!!!

Ineke