Je kan gewoon pasfoto's laten maken bij een fotograaf. Zij nemen dan de Amerikaanse maat en snijden 'm bij tot 5 x 5. De achtergrond moet volgens mijn fotograaf wit zijn.
Ik heb de aanvraag net opgestuurd. Toen ik 'm uitgeprint had zag ik dat er een vraag niet beantwoord was (vanaf waar je vertrekt). Ik kon dit niet meer toevoegen en heb het met pen ingevuld (heel netjes!). Vervolgens werd ik gister gebeld; ik moet opnieuw een formulier invullen, omdat je niet met pen op het formulier mag aanvullen.
Dat heb ik vandaag dus gedaan (vreselijk formulier!) en blijkt dat de vraag dus niet gesteld wordt en ook niet zichtbaar is. Maar zodra je het formulier uitprint staat de vraag er wel op (zonder antwoord dus).
Hoe het zit met de 6 maanden weet ik niet, maar aan de vragen te zien lijkt (?!) dat makkelijker te zijn geworden. Het wordt nu echt gevraagd, zowel hoe lang je weg wilt bijven als het aantal inreizen. Omdat ik in oktober weer ga wilde ik een zes maanden visa met double entry proberen, maar helaas moet ik voor oktober een nieuw paspoort hebben. Voor de volgende keer probeer ik het gewoon.
Succes,
Ineke