wonen in india

• Sundri

He Kees, leuk om jou weer 'ns terug te “zien”. Toen ik afgelopen winter in Calangute was (ik verbleef toen in Baga) moest ik aan jou denken. Wie weet lopen we elkaar daar zomaar voorbij…

• Sundri

Kataraja, met alle procedures gaat het uitstekend. Ik mag in India blijven; hoef er nooit meer weg. Nu staat'm'n huis in NL te koop; helaas nog geen kijkers gehad :S

• jacolien

hoi Sundri, Dat was nu ook mijn vraag wat voor procedures moet je allemaal doen om evt voorgoed in Goa te gaan wonen. Kan jij mij daar over inlichten aub. Bij jouw is het al geregeld zo te horen. Ben blij voor je dat wil ik ook graag voor in de toekomst. hoor graag al je adviesen.

• Sundri

Jacolien, ik denk niet dat je iets aan mijn adviezen zult hebben. Ik ben namelijk getrouwd met een Indiër; dan zijn de procedures heel anders dan wanneer je dat niet bent.

• cornelis m

Sundri,

gaan deze winter weer voor 4,5 mnd naar Goa als uitvalsbasis.

Deze keer doen we eens Calcutta en Orissa (nog nooit daar geweest)

Blijven daar zo'n twee en halve week.

Misschien nog n goede tip voor n goed hotel(geen 5*****) in Kolkata ???

Ken je Shantiniketan n beetje.Hoe lang daar te verblijven ??? Drie nachten , okay ???

grjes Cornelis M

• kataraja

Cornelis m, het aller leukste hotel waar ik ooit heb verbleven in India is fairlawn hotel op sudderstreet. Ik weet niet als je calcutta bezoekt ook in de city wilt verblijven , maar dit hoteltje is fantastisch. De eigenaresse is in de Raj tijd blijven (als ze nog leeft)en zij is fantastish en lust een stevige borrel. Toen Patrick Swayze zijn film opnamen maakte in calcutta verkoos hij deze stek boven de “fancy schmancy” hotels in de stad. Je loopt werkelijk een tijd machine in. In het trappenhuis heb ik een hele tijd doorgebracht, hier hangen heel veel mooie foto's uit die era.

Hier de link http://www.fairlawnhotel.com/ Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat je betere “deals” kan krijgen dan bij hun maar dat weegt mijn inziens niet op tegen de sharme van hun hotel.

Groet Kataraja

• Sundri

Neem het advies van Kataraja maar ter harte. Heb ik ooit eerder ook gedaan en daar heb ik geen spijt van. Zelf moet ik Calcutta nog gaan bezoeken en dat ga ik zeker doen in de toekomst, maar ik ben er dus nog niet geweest.

• kataraja

Hoi Sundri, als ik het goed heb, had je man een winkel (kashmire) in Mammala. Ik heb een kennis uit het oog verloren, hij was ook kashmiri had een winkel pal tegenover Moonrakers restaurant, die winkel is inmiddels verdwenen. Mischien kent jou man hem wel hij heet Rafiek, en zijn oudere broer ken ik alleen maar de bijnaam van, hem noemde ze the Elephant omdat het een reusachtige vent was. Mischien kent jou man hem wel?

Ik zou graag met rafiek weer in contact komen.

Groet Kataraja

• kataraja

Rob, je haalt mijn goed geheugen aan. Nou ik was eens wat foto's op je site aan het bekijken. Bij kameel ritje in Ranakpur de eerste drie foto's zit een mijnheer met bril op een bont uitgedoste kameel. Als jij dat bent dan weet ik 100% zeker dat we ooit face to face gepraat hebben in India!!

Groet Kataraja

• Rob

Kataraja,

En … was dat een leuk gesprek met mij?

Daar kan ik mij zelf niets meer van herinneren.

Rob

Op die foto, dat ben ik in de tuin van Roopam Resort in Ranakpur.

Die foto heb ik wel eens op dit prikbord gezet.

In de kamer naast mij logeerde een verliefd jong stel, ook uit Nederland.

Toen die kamelenman kwam ben ik als eerste daar opgeklommen om het goede voorbeeld te geven.

Na drie foto's heb ik de kameel 10 roepie gegeven.

Nu zijn jullie aan de beurt, zei ik tegen dat stel.

Die klommen samen op die kameel.

Na hun fotosessie vroeg die half blote bink hoeveel ik betaald had?

Vijftig roepie zei ik, hij betaalde de kameel toen vijftig roepie.

Vijftig roepie is per persoon, zei ik, dus trok hij nog een keer zijn portemonnee.

De winst heb ik met de kameel gedeeld.

Naast hun staat hun chauffeur James, in half korte broek, die kende ik al.

Die kwam ik een jaar later in Udaipur weer tegen, was hij flink aan de whiskey.