Ik improviseer altijd, heb nooit zo'n vastgelegd schema; weet dat ik destijds tijdens de moesson in Mumbay landde; ik heb toen zo'n 30 uur op het station moeten wachten eer ik Mumbay uit kwam; achteraf viel het nog mee……. bovendien: in Hampi was het ook weer heerlijk, droog weer.
Ik ben via Hospet gegaan, weet niet meer precies hoe en wat, laatste stukje tuctuc.
Dat jaar ben ik helemaal met de trein doorgereisd naar Chennai… toen via Mammalapuram afgereisd naar het Zuiden (Trichy, Madurai) vice versa. Toen heb ik een goedkope binnenlandse vlucht terug vanuit Chennai naar Mumbay genomen. Had dat retourticket Mumbay nu eenmaal al geboekt.
Later heb ik met m'n dochter nog eens (tijdens een korte vakantie van 16 dagen (zou ik nooit meer doen, zo kort: maar we zaten allebei met een studie die niet meer ruimte bood) het rondje (eigenlijk 3-hoek): Mumbay, Hampi, Goya, Mumbay gedaan. Ik wilde Janneke zo ontzettend graag Hampi laten zien en zij (ze was toen 19) wilde Goya eens meemaken. Goed compromis.
Volgend jaar om deze tijd heb ik mijn diploma (hopelijk) gehaald. Geef ik mezelf als kroon op het werk weer een India of Nepal reis kado. Hoef ik lekker voor het eerst sinds 4 jaar geen college geld meer te betalen: weer geld voor een ticket!! Kan bijna niet meer wachten (hoewel ook ik het dubbele gevoel richting India herken). Iedereen die al eerder kan gaan/gaat: heel veel plezier!
Yvonne